خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/22 - 19:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسینی کیا مطرح کرد

ترس دشمنان از بشکه‌های نفت 200 دلاری و ایجاد واحد پول اسلامی در جریان وحدت اسلامی

عضو فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است وقتی کشورهای اسلامی با هم وحدت داشته باشند، می‌توانند واحد پول اسلامی ایجاد کنند که یورو و دلار را به حاشیه می‌برد و خود یک واحد پولی قدرتمند خواهد بود.

سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت حفظ وحدت اسلامی، ذکر این نکات را بسیار کلیدی دانست و گفت: اگر می بینید امروز در برخی کشورهای اسلامی تفرقه به وجود می آید و کشوری همچون ایران تحریم می شود به دلیل عدم وحدت میان مسلمانان است.



نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که عمده نفت و انرژی دنیا در کشورهای اسلامی است، عنوان کرد: اگر کشورهای مسلمان با هم وحدت داشته باشند قیمت نفت به بالای بشکه ای 200 دلار می رسد اما این عدم وحدت باعث باز شدن شیرهای نفت و گاز می شود که به ثمن بخس فروخته می شود.



وی در ادامه حمله هر روزه یکی از کشورهای استبدادی به کشورهای مسلمان را نیز دلیل دیگر عدم وحدت مسلمانان دانست و افزود: وقتی کشورهای مسلمان وحدت نداشته باشند دشمن به دنبال اختلاف افکنی می افتد و وقتی جنگ می شود، سلاح می فروشد و خود نیز در این کشورها مستقر می‌شود تا بر منابع و ذخایر این کشورها تسلط یابد و سرمایه آن‌ها را به یغما ببرد که نمونه آن کشورهای عراق و افغانستان است و کشوری مثل سوریه را ویران می‌کند تا در آن پایگاه نظامی ایجاد کند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی را نیز از دیگر اهداف آنها عنوان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی پایگاه آن‌ها است که اگر باقی بماند اهداف آنها تحقق می‌یابد و وقتی برخی کشورها با این رژیم عادی‌سازی روابط را داشته باشند، دیگر وحدت نخواهند داشت.



وی ادامه داد: وقتی کشورهای اسلامی با هم وحدت داشته باشند، می‌توانند واحد پول اسلامی ایجاد کنند که یورو و دلار را به حاشیه می‌برد و خود یک واحد پولی قدرتمند خواهد بود اما کشورهای مستبد اجازه آن را نمی‌دهند.



حسینی کیا تأکید کرد: از سوی دیگر احتمال دارد به واسطه وحدت مسلمانان، یک قدرت نظامی جدید در دنیا شکل بگیرد که هیچ کشوری نمی‌تواند حتی به یک کشور مسلمان نیز حمله کرده و یا چشم طمع داشته باشد.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وقتی کشورهای اسلامی با هم متحد باشند و ویزای آنها از بین برود، مراودات‌شان نیز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود کشورهای مسلمان به لحاظ فرهنگی و دینی بیشتر ارتباط داشته باشند و به افق اسلامی که پیامبر(ص) برای آنها ترسیم کرده بود برسند و کشورهای دیگر نتوانند هیچ نگاه منفعت طلبانه ای به کشورهای مسلمان داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350207
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار