خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 14:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری:

تحقق دیپلماسی اقتصادی با فعالیت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: با توجه به اینکه سیاست همسایه محوری دردستور کار دولت سیزدهم است، شانگهای فرصتی مناسب برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی محسوب می شود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت حضور کشورمان در اجلاس وزیران سازمان همکاری شانگهای، گفت: با توجه به اینکه سیاست همسایه محوری دردستور کار دولت سیزدهم است، شانگهای فرصتی مناسب برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی محسوب می شود.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشخبتانه شانگهای یکی از بسترهای خوب برای استفاده از ارزهای ملی میان کشورها بجای دلار است؛ در واقع این ویژگی به کشورهای تحریم شده از سوی ایالات متحده آمریکا کمک خوبی می کند.



وی با اشاره به اینکه فعالیت پررنگ کشورمان در شانگهای می تواند از فشار غربی ها کاهش دهد، ادامه داد: در واقع غرب تصور می کند با اعمال تحریم های اقتصادی می تواند امتیازات برجامی از کشورمان بگیرد در صورتی که با تحقق دیپلماسی اقتصادی در افزایش سطح مناسبات با کشورهای عضو شانگهای، این دسیسه غربی ها نیز خنثی می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی از جمله محورهای تعامل میان کشورهای عضو شانگهای است لذا تقویت حوزه اقتصادی میان کشورها می تواند به تقویت تعاملات سیاسی و امنیتی نیز منجر شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت هایی مانند محصولات کشاورزی، نانو، تجهیزات پزشکی، پتروشیمی و غیره از وجود دارد که می تواند از سوی ایران به کشورهای عضو شانگهای صادر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351433
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار