خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن؛

تحریم‌های چهار دهه ایالات متحده علیه ملت ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس، تحریم های چهار دهه ایالات متحده علیه ملت ایران را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانست.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن به تداوم اقدامات ضدایرانی همراه با شرکای آمریکا به بهانه حقوق بشر، گفت: سیاسیون کاخ سفید دارایی و اموال ملت ایران را بلوکه کرده اند و آن وقت اذعان دارند که در کنار مردم ایران ایستاده اند!.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افکار عمومی دنیا شاهد بود که در ایام شیوع کرونا، آمریکایی ها اجازه خرید واکسن به ایران ندادند، اظهار کرد: در واقع آنها جلوی دوربین رسانه ها ژست می گیرند اما در واقعیت بر خلاف منافع ملت ایران رفتار می کنند.



وی با تاکید بر اینکه تحریم های چهار دهه ایالات متحده علیه ملت ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر است، ادامه داد: آنهایی که مردم کشوری را با بمب اتمی کشتند و به افغانستان و عراق حمله کردند، چطور می توانند مدافع حقوق مردم ایران باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اظهارات وزیر خارجه آمریکا به نوعی اجرای سیاست ایران هراسی نیز محسوب می شود، افزود: به عبارتی مقامات این کشور می خواهند با بهره گیری از رسانه های خود، افکار عمومی را فریب دهند و تهران را متهم کنند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه غربی ها از مولفه حقوق بشر سوءاستفاده می کنند،  تصریح کرد: می توان مشاهده کرد که آمریکایی ها تلاش می کنند با پیروی از سیاست چماق و هویج، در عرصه بین المللی به ایران فشار وارد کنند و از آن طرف به گفتگوهای غیرمستقیم بپردازند تا به خواسته های زیاده خواهانه خودشان دست یابند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368240
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار