خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری با اشاره به واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل به تحریم‌های ضدایرانی؛

تحریم‌های دارویی بر خلاف موازین اولیه حقوق بشر است/ بیماران قربانی سیاست‌های یکجانبه کاخ سفید می‌شوند

نماینده مردم خمین در مجلس با تاکید بر اینکه تمامی تحریم های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران باید برداشته شود، گفت: بیماران تالاسمی، پروانه ای و غیره انسان هایی هستند که حق زندگی دارند و این تحریم ها موجب شده زندگی آنها دچار آسیب و خطر شود که بر خلاف موازین اولیه اصول انسانی و حقوق بشری است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن و مغایر دانستن آنها با قوانین بین‌المللی، گفت: تحریم های دارویی محور اصلی گزارش این شورا است زیرا این اقدام آمریکا امری ضدحقوق بشری است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سیاستمداران آمریکایی برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از خروج یکجانبه از برجام اقدام به افزایش سطح تحریم ها علیه جمهوری اسلامی کردند.



وی با اشاره به اینکه ایالات متحده علاوه بر اعمال تحریم ایران، کشورها و شرکت های معامله کننده با جمهوری اسلامی را تحت مجازات قرار می دهد، ادامه داد: در واقع این اقدام آنها اعمال سیاست ایران هراسی بوده که طی چندین دهه پیگیری و عملیاتی شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه معافیت های بشردوستانه در بسته های تحریمی کاخ سفید مشخص نیست، افزود: در واقع آنها سیستم پیچیده تحریمی را علیه تهران طراحی کرده اند تا حداکثر سوءاستفاده از این ابزار علیه ایران را انجام دهند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی تحریم های یکجانبه و افراطی کاخ سفید علیه ایران باید برداشته شود، خاطرنشان کرد: بیماران تالاسمی، پروانه ای و غیره انسان هایی هستند که حق زندگی دارند و این تحریم ها موجب شده زندگی آنها دچار آسیب و خطر شود که بر خلاف موازین اولیه اصول انسانی و حقوق بشری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 357404
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار