خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08 - 14:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری با انتقاد از اقدامات غیرمسئولانه غربی‌ها؛

تحریم‌های حقوق بشری اروپا دخالت آشکار در امور داخلی تهران است

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد تحریم های یکجانبه اروپا به بهانه حقوق بشر، تکرار مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی جمهوری اسلامی بوده و امری محکوم بشمار می رود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای اتحادیه اروپا درباره ماهیت هشتمین بسته تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران، گفت: بدون شک این تحریم های یکجانبه  تکرار مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی جمهوری اسلامی بوده و امری محکوم بشمار می رود.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثربخش نبودن تحریم های یاد شده، اظهار کرد: افرادی که در لیست تحریم های حقوق بشری اروپا قرار دارند هیچگاه به این قاره سفری نداشته یا اموالی در آنجا ندارند که بخواهد بلوکه شود که این امر به معنای صوری بودن این تحریم ها و به عبارتی اجرای طرح از قبل شکست خورده است.



وی ضمن بیان اینکه اروپایی ها تصور می کنند با مواضع خصمانه خودشان و تحریم به بهانه حقوق بشر در راستای تغییر رفتار ایران گام برداشته اند، ادامه داد: این مهم در حالیست که طی چند هفته گذشته شاهد نحوه اعمال حقوق بشر در کف خیابان های پاریس بودیم. مردمی که برای تامین حداقل های زندگی‍شان اعتراض داشتند اما به سختی با آنها برخورد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اعمال استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه غربی ها خصوصا اروپا در مقابل ایران صرفا موجب بالا رفتن دیوار بی اعتمادی می شود، افزود: توصیه می شود اروپایی ها مصالح سیاسی  را در نظر بگیرند و از اتخاذ تصمیمات احساسی زودگذر دست بردارند زیرا این رویه در عرصه نظام بین الملل برایشان گران تمام خواهد شد.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات اروپایی بدانند ایران با مردم سالاری و دموکراسی اداره می شود لذا اقداماتشان راه بجایی نخواهد برد و صرفا موجب آشکار شدن پلیدی ها و دسیسه های غرب خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 362555
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار