خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

بیگانگان با اختلاف‌افکنی در میان قومیت‌ها مانع شکل‌گیری افغانستان یکپارچه هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد مردم افغانستان به دنبال آسایش هستند اما بیگانگان با اختلاف افکنی میان قومیت های این کشور اجازه نمی دهند شاهد افغانستان یکپارچه باشیم.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت جلوگیری از مداخله فرامنطقه‌ای در افغانستان، گفت: متاسفانه این نوع اقدامات در افغانستان موجب توسعه ناامنی در منطقه شده است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غرب آسیا منطقه ای استراتژیک است لذا همواره شاهد دست‌اندازی های بیگانگان بوده ایم، اظهار کرد: در واقع قدرت های فرامنطقه ای برای تامین اهداف خودشان از برخی کشورهای منطقه استفاده ابزاری و حتی اقدام به تجاوزگری به خاک آنها کرده اند که این موضوع سبب ایجاد تنش و بروز ناامنی شده است.



وی با بیان اینکه تحقق ثبات امنیتی در منطقه موجب شکوفایی اقتصادی و توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی می شود، ادامه داد: در واقع دولت های منطقه باید با هم افزایی و همکاری دوجانبه و چندجانبه به تامین امنیت در منطقه کمک کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه شرایط دستیابی به صلح  و آرامش در افغانستان وجود دارد اما بیگانگان با دخالت های خودشان اقدام به تنش آفرینی می کنند، افزود: به عبارتی مردم افغانستان به دنبال آسایش هستند اما بیگانگان با اختلاف افکنی میان قومیت های این کشور اجازه نمی دهند شاهد افغانستان یکپارچه باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم افغانستان بتواند در سایه امنیت و ثبات به رونق و شکوفایی دست یابد زیرا این مهم می تواند بر تقویت امنیت کشورهای همسایه و منطقه نیز کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357113
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار