خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

بیانیه لندن دخالت آشکار در امور داخلی تهران است/ لزوم پیگیری وزارت امور خارجه در مراجع بین المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طی دو دهه گذشته هرگاه ایران توانسته به تکنولوژی ها و دستاوردهای مهم علمی دست یابد با موضع گیری های منفی از سوی غرب مواجه شده است.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، به مداخله‌های انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری نور ۳ اشاره کرد و گفت: طی دو دهه گذشته هرگاه ایران توانسته به تکنولوژی ها و دستاوردهای مهم علمی دست یابد با موضع گیری های منفی از سوی غرب مواجه شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشمندان جوان و نخبه ایرانی هر گاه با رویکرد خصمانه غربی ها مواجهه می شوند، خیلی با اراده تر و جدی تر اهداف خود را دنبال می کنند، اظهار کرد: کشورهای اروپایی همچون انگلیسی ها می دانند که امروزه کشورهایی می توانند در معادلات بین المللی اثرگذار باشند که دارای برتری علمی هستند لذا غربی ها از پیشرفت و اثرگذاری تهران عصبانی هستند.

وی ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد بیانیه لندن دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی محسوب می شود لذا وزارت امور خارجه باید این موضوع را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کند تا دیگر شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه وزارت خارجه انگلیس مدعی شده که پرتابگر قاصد از فناوری برای توسعه یک سامانه موشکی بالستیک دوربرد استفاده می‌کند در حالی که دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوافضا حق مسلم و قانونی ایران اسلامی است و این ماهواره برای تصویربرداری مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کرد مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سابقه بوده و با کمی بررسی می توان نمونه های بارز این مهم را مشاهده کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 369500
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار