خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/13 - 12:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نصیرائی:

بهبود روابط تهران و ریاض بر پایداری منطقه اثرگذار است/ وجود زمینه همکاری‌های تجاری و سیاسی

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: بهبود روابط تهران و ریاض موجب شده کشورهای دیگر منطقه نیز درصدد رفع برخی سوءتفاهم‌ها با تهران باشند که این موضوع بر ثبات و پایداری منطقه اثرگذار خواهد بود.

مجید نصیرائی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت عزیمت سفیر کشورمان به عربستان، گفت: جمهوری اسلامی بارها ثابت کرده اهل تعرض به منافع هیچ کشوری نیست و حتی از حقوق مظلومان دنیا دفاع می کند. این مهم در حالیست که متاسفانه سیاست ها و فشارهای ایالات متحده و قدرت های فرامنطقه ای مبنی بر این بود که کشورهای حاشیه خلیج فارس را در مقابل ایران قرار دهد و عنوان کند که ایران می خواهد منافع آنها را از بین ببرد.



نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته خوشبختانه کشورهای یادشده دریافتند که جمهوری اسلامی چنین هدفی ندارد و حتی در زمان های نیاز، از حقوق همسایگان در مقابل متجاوزان فرامنطقه ای ایستاد و دفاع کرده است. به عنوان مثال وقتی تروریست های داعشی دست پرورده واشنگتن به عراق و سوریه حمله کردند، تهران از مردم این کشورها دفاع کرد.



وی ادامه داد: همچنین کشورهای منطقه متوجه شدند که قدرت های بیگانه در زمان لازم پشت آنها را خالی خواهند کرد و صرفا درصدد تامین منافع خودشان و شرکایی همچون رژیم صهیونیستی هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران و عربستان می توانند در حوزه های اقتصادی، سیاسی، بین المللی، فرهنگی و غیره تعامل داشته باشند، افزود: به عبارتی کشورهای منطقه می توانند با همگرایی و همکاری مشترک، الگوی جدیدی از تامین منافع مشترک را ایجاد کنند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهبود روابط تهران و ریاض موجب شده کشورهای دیگر منطقه نیز درصدد رفع برخی سوءتفاهم ها با تهران باشند که این موضوع بر ثبات و پایداری منطقه اثرگذار خواهد بود، اظهار کرد: قطعا تحقق این امر منجر به خروج نظامیان تروریست آمریکا و دیگر قدرت های فرامنطقه ای از خلیج فارس و غرب آسیا خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367666
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار