خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 12:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

بمباران بیمارستان‌ها و به شهادت رساندن پزشکان و کادر درمان جنایت جنگی است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تقدیر از مواضع مقتدرانه رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای اسلامی، گفت: بمباران بیمارستان‌ها و به شهادت رساندن پزشکان، کادر درمان و بیماران و مصدومان در کنار قطع برق و اکسیژن قطعا جنایت جنگی است و سازمان‌های کیفری و بین المللی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

حسینعلی شهریاری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ممحکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این جنایات بر خلاف تمامی قوانین بین المللی، زنان، کودکان و نوزادان را هدف قرار گرفته و سازمان‌های بین المللی چشم خود را روی این جنایات بسته اند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا کنون فلسطینی‌ها بیش از 15 هزار شهید که 5 هزار تن از آنان کودک بوده و حدود 3 هزار تن زنان هستند را در راه مقاومت تقدیم کرده‌اند ولی سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری هیچ عکس العملی در قبال این جنایات نداشته‌اند؛ به ویژه آمریکای جهان خوار نه تنها نسبت به این جنایات واکنشی نداشته بلکه تثبیت کننده این رژیم خون خوار نیز است.



وی همچنین از مواضع رئیس جمهور در اجلاس کشورهای اسلامی تقدیر و تصریح کرد: حضور و سخنرانی رئیس جمهور از موضع اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود و این موضع گیری با وجود اینکه کشورهای اسلامی کار جدی صورت ندادند، جای تقدیر دارد.



شهریاری، بمباران بیمارستان‌ها و به شهادت رساندن پزشکان، کادر درمان و بیماران و مصدومان در کنار قطع برق و اکسیژن را جنایت جنگی دانست و گفت: قطعا این موارد باید مورد مواخذه سازمان کیفری قرار گیرد و با سران آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برخورد شود.



وی ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران مواضع خیلی خوبی داشته است به ویژه موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان ابتدای شروع این جنگ مبنی بر اینکه هیمنه و حیثیت رژیم صهیونیستی پس از این حمله طوفان الاقصی در هم شکسته شد. رژیم صهیونیستی که داعیه‌دار قدرت نظامی و اطلاعاتی بود، کاملا در این حمله به شکل غافل گیرانه ای شکست خورد و بار دیگر ثابت شد که جوانان و رزمندگان فلسطینی چطور می‌توانند اسرائیل را چطور زمین گیر کنند.



رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد: همچنین باید از رهبر انصارالله یمن،  سید حسن نصرالله رهبر حزب الله و مقاومت عراق نیز تقدیر و تشکر کرد که از جبهه مقاومت حمایت‌های لازمه را داشته و پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در سوریه، عراق و اسرائیل را مورد هدف قرار دادند.



وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند اگر بخواهند این جنگ را ادامه دهند، عواقب آن به عهده خودشان است و مسلمانان ساکت نخواهند نشست./



پایان پیام

  • کد خبر : 371618
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم