خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی:

بساط گروگانگیری مالی باید در دنیا جمع شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی، گفت: بساط گروگانگیری مالی باید در دنیا جمع شود و تحقق این موضوع نیازمند تفاهمات بین المللی است.

روح اله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توافق انجام شده برای آزاد سازی منابع مسدود شده در کره جنوبی اظهار کرد: اقدامی مثبت و رو به جلو در راستای تحقق منافع ملت ایران و پس از سالها مذاکره انجام گرفت و صرف نظر از چگونگی، باید آن را یک اقدام مثبت ارزیابی کنیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی، افزود:در ادامه این موضوع باید به چند نکته توجه کرد؛ نخست اینکه اساسا لازم است بساط گروگانگیری مالی در دنیا جمع شود و تحقق این موضوع نیازمند تفاهمات بین المللی است. همچنین لازم است به پیمان های چندجانبه و بدون وابستگی به آمریکا بیش از پیش توجه شود همانطور که در سیاست های دولت این موضوع مورد توجه است.



عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد:عضویت در پیمان شانگهای و تلاش برای عضویت در بریکس و حضور در بریکس پلاس از جمله همین تلاش هاست تا تحریم کشورها به صورت یکجانبه امکان پذیر نباشد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم مذاکرات برای در اختیار گرفتن همه منابع ایران در سایر کشورها، گفت: آزاد سازی منابع بلوکه شده در کره گام ابتدایی خوبی است اما باید برای نحوه هزینه کرد این منابع نیز مذاکرات تکمیلی  انجام شود به نوعی که اختیار سرمایه ها به شکل کامل در اختیار کشور ما قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366705
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار