خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

برگزاری مجمع همکاری منطقه‌ای مانع نفوذ بیگانگان می‌شود/ خنثی‌سازی سیاست تنش آفرینی با همکاری ایران و کشورهای منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس پیوندهای ناگسستنی با ایران دارند، گفت: برگزاری مجمع گفتگو و همکاری منطقه ای می تواند مانعی برای نفوذ بیگانگان از جمله آمریکایی ها در منطقه باشد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استقبال نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه هشت کشور خلیج فارس، گفت: ایجاد ائتلاف و برگزاری گفتگوهای منطقه ای بارها از سوی تهران مطرح شده است زیرا امنیت و پایداری ثبات منطقه در گرو هم افزایی همسایگان است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون با توجه به تنش زدایی صورت گرفته میان ایران و عربستان و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس زمان مناسبی برای عملیاتی کردن این سیاست است زیرا این موضوع می تواند به رفع برخی سوءتفاهم ها و حتی اختلاف نظرها کمک شایانی می کند.



وی ادامه داد: هر چند باید یادآور شد روابط ایران با کشورهایی همچون عمان و قطر به عنوان همسایگان جنوبی طی چهار دهه گذشته همواره خوب بوده و زمینه تقویت این مناسبات با برگزاری نشست وزرای خارجه هشت کشور خلیج فارس بیشتر نیز می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نشستی می تواند مانعی برای نفوذ بیگانگان از جمله آمریکایی ها در منطقه باشد، افزود: همچنین این پیشنهاد می تواند از دامن زدن غربی ها به سیاست ایران هراسی و تنش آفرینی میان ایران و کشورهای عربی جلوگیری کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا کشورهای حاشیه خلیج فارس پیوند های ناگسستنی با ایران دارند و اشتراکات دینی می تواند تسهیل گر ایجاد ائتلاف در این منطقه مهم باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367937
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار