خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 11:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در نشست با مسئولان حوزه علمیه تهران؛

برپایی دادگاه و محاکمه صهیونیست‌ها ضروری است/ لزوم همگرایی میان حقوق‌دانان داخلی و خارجی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: برپایی دادگاه برای محاکمه صهیونیست‌ها امری ضروری است،لذا برای تحقق این امر نیاز به همگرایی میان حقوق‌دانان در عرصه داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ دی ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و جمعی از مسئولان حوزه علمیه تهران برگزار شد.



ابطحی در این نشست با اشاره به وضعیت منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی، گفت: اکنون معادلات دنیای استکبار برهم ریخته و صهیونیست ها مدام می‌گویند که سخت ترین روزهایشان را پشت سر می‌گذارند.



وی اظهار کرد: مشروعیت برای صهیونیست‌ها ها خیلی مهم بود؛ در واقع آنها برای ارتباط با دیگران درصدد مشروعیت بخشی به خود بودند اما در این روزها چهره آنها درهم شکست.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: به عبارتی صهیونیست ها در جنگ ادراکی و شناختی از طریق رسانه ها دچار آسیب بزرگ شدند و موجب شد دیگر هیمنه ای برای رژیم غاصب اسرائیل باقی نماند.



ابطحی ادامه داد: امروزه شاهد عبور چهاردهمین شنبه تظاهرات در پاریس و دیگر کشورها هستیم که نشان از اوج گرفتن تفکر ضدصهیونیستی است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت افزود: اکنون ملت ها در حال پاک سازی خودشان از صهیونیست‌ها هستند لذا حتماً جهان جدیدی شکل خواهد گرفت.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین بیان کرد: در مثالی دیگر می‌توان به تظاهرات و تجمع در مقابل کاخ سفید اشاره کرد که نشان از صهیونیست ستیزی از سوی افکار عمومی دنیا است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تصریح کرد: در شرایط کنونی نباید حواس ها از فلسطین و غزه منحرف شود؛ به عبارتی دشمنان می‌خواهند با درگیر کردن کشورها مانند یمن و غیره، نگاه ها را از غزه دور نگه دارند لذا باید مراقب بود که یمن همراه و حامی فلسطینیان دارای اهمیت است.



وی با اشاره به اینکه اقدام آفریقای جنوبی در مقابله و مواجهه با اسرائیلی ها، برای صهیونیست‌ها خیلی گران تمام شده است، گفت: به عبارتی این کشور بدون توجه به هزینه این اقدام، مشروعیت صهیونیست‌ها را هدف قرار داد و ضربه بزرگی بر این بدنه پوشالی زد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان اینکه اکنون حرکت های جهانی باید منسجم و هماهنگ با هم پیش بروند، افزود: در واقع اکنون عدالت طلبی محور همه اعتراض ها قرار دارد از این رو این مولفه باید همه افکار عمومی دنیا را در کنار هم قرار دهد.



ابطحی ادامه داد: توسعه عدالت در جهان، محور نهضت ظهور است و به عبارتی گفتمان حق طلبی گسترده خواهد شد از این رو باید جهاد تبیین صورت بگیرد.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت با بیان اینکه برپایی دادگاه برای محاکمه صهیونیست‌ها امری ضروری است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیاز به همگرایی میان حقوق‌دانان در عرصه داخلی و خارجی است لذا باید حقوق‌دانان بدون مرز شکل بگیرد تا بتوانند جنایات‌های این رژیم را پیگیری کنند.



بر اساس این گزارش، در این نشست افراد بر ضرورت مقابله با صهیونیست‌ها از سوی ادیان مختلف تاکید کردند و تشکیل مجمعی از این ادیان را سرآغازی برای برگزاری دادگاه بین المللی و مجازات کردن رژیم غاصب اسرائیل دانستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374664
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم