خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 18:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار با اشاره نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور:

بررسی طرح شفافیت جهت تامین نظر شورای نگهبان/ اصرار کمیسیون بر شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه جهت تامین نظر شورای نگهبان، گفت: اعضای کمیسیون بر شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص درباره مسائل مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان اصرار کرد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح نشست امروز (یکشنبه 16 بهمن ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاههای اجرایی و سایر نهادها اعاده شده از شورای نگهبان در حضور مسئولان ذی ربط بررسی شد. شورای نگهبان به مواد 1، 3 و 4 این طرح اشکالات و ایرادای گرفته بود که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس ایراد شورای نگهبان به شفافیت فعالیت‌های مؤسسات خصوصی، این بند با نظر اعضای کمیسیون اصلاح شد و مقرر شد تنها فعالیت‌های مرتبط با موضوعات عمومی این موسسات، شفاف شوند.



وی در ادامه اظهار کرد: شورای نگهبان همچنین به ماده 3 این طرح در مورد شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسائل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، ایراد گرفته بود اما کمیسیون بر مصوبه قبل خود اصرار کرد.



جوکار یادآور شد: ایراد دیگری هم به موضوع شفافیت آراء نمایندگان (تبصره یک ماده 3) گرفته شده بود که کمیسیون باز بر مصوبه قبل خود اصرار کرد. اما با اصلاح ماده 4 این طرح مبنی بر لزوم ارایه گزارش دستگاه‌ها به مجلس شورای اسلامی هر یکسال یکبار موافقت شد، پیش از این در طرح آمده بود که دستگاه‌ها هر 6 ماه باید به مجلس گزارش دهند اما برای اینکه قانون جنبه اجرایی بیشتر پیدا کند، زمان به یکسال افزایش پیدا کرد.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم ، گفت: در ادامه جلسه امروز مدیرعامل شرکت توانیر جهت ارایه گزارش درباره بودجه و برق رسانی به روستاها حاضر شد و برنامه‌های خود برای سال 1402 را تشریح کردند. البته تعدادی از نمایندگان سوالاتی در خصوص مسائل حوزه انتخابیه خود در این زمینه مطرح کردند و وی قول پیگیری داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 356722
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار