خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 16:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست عصر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس؛

برخی از مواد قانون انتخابات شوراها اصلاح شد/ 7 ساله بودن شوراها در دوره جاری صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از اصلاح برخی مواد از قانون انتخابات شوراها در نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: اینکه برخی از 7 ساله شدن شوراها در این دوره صحبت کردند، درست نیست.

ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست امروز عصر (16 مرداده ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون، بحث اصلاح قانون انتخبات شوراها مطرح شد و موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: طبق قانونی که مصوب شد، انتخابات شوراها در خرداد سال 1404 طبق روال انجام خواهد شد و اینکه برخی از 7 ساله شدن شوراها در این دوره صحبت کردند، درست نیست، البته دوره آینده 3 ساله خواهد بود تا طبق قانون انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود.

وی ادامه داد: البته برخی ایرادات در قانون انتخابات شوراها وجود دارد که در جلسه کمیسیون به این ایرادات پرداخته شد تا صلاح شود. در نشست امروز 4 ماده از این قانون مورد بررسی قرار گرفت و نقطه نظرات نمایندگان و کارشناسان اخذ شد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: یکی از اشکالات مطروحه بحث آمار جمعیتی است که بندهای مربوط به آن اصلاح شد تا آمار جمعیتی توسط شبکه بهداشت با تایید ثبت احوال و وزارت کشور بدست آید چراکه بسیاری از آمار جمعیت روستایی ما، آمار درستی نیست و لازم است که اصلاح شود.

بیاتی اضافه کرد: بحث دیگر، استعفای عضو علی البدل شوراها برای شرکت در انتخابات مجلس بود که اصلاح شد و براساس آن عضو علی البدل برای شرکت در انتخابات مجلس نیازی به استعفا ندارد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: برخی از موارد در این نشست نیز مطرح شد که بررسی آن موکول به نشست های بعدی شد. البته اصلاح قانون انتخابات شوراها یکی  از اصلی ترین اقداماتی است که کمیسیون به دنبال آن است و در نشست های بعدی تعیین تکلیف خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381768
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار