خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 11:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بازگشایی سفارت آذربایجان در سرزمین اشغالی خلاف منافع جهان اسلام/ این اقدام به توسعه روابط ایران-آذربایجان آسیب می‌زند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین اشغالی فلسطین را خلاف منافع جهان اسلام، کشورهای منطقه و حتی منافع ملی جمهوری آذربایجان می‌دانیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف این حرکت است و این موضوع را برای توسعه و گسترش روابط دو کشور آفت و آسیب می‌داند.

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گشایش سفارت جمهوری آذربایجان  در سرزمین‌های اشغالی، گفت: روابط تاریخی، فرهنگی و آیینی دو ملت جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بسیار عمیق است و گسستنی نیست. دشمن‌های دو ملت تمام تلاش خود را می‌کنند که بین مردمان دو کشور فاصله بیندازند لذا مسئولان به ویژه مسئولان سطوح بالای دو کشور باید هوشمندانه و عاقلانه عمل کنند تا فرصت ایجاد شکاف و فاصله از رقبای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای سلب شود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری آذربایجان از توطئه‌های آمریکا‌یی‌ها و رژیم صهیونیستی باید فاصله بگیر زیرا آنها دوست و خیرخواه جمهوری آذربایجان و ایران نیستند، ما در منطقه و در همسایگی هم خواهیم ماند، سال‌ها در کنار هم بودیم و پس از این هم خواهیم بود.



نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما نباید اجازه آسیب کشورهای فرامنطقه‌ای به کشورمان را بدهیم بنابراین حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان را مثبت ارزیابی نمی‌کنیم، خیلی صریح در جلسات دیپلماتیک به اطلاع همتایان خود در جمهوری آذربایجان رساندیم. آنها این حضور را کم رنگ می‌دانند و بارها اعلام کردند که اجازه نمی‌دهیم از خاک جمهوری آذربایجان کسی سوء استفاده کند.



وی در ادامه اظهار کرد: البته اطلاعات ما خلاف این را ثابت می‌کند و نشان از طمع رژیم صهیونیستی دارد، آنها می‌خواهند از جمهوری آذربایجان به نفع سیاست‌های مداخله جویانه و جریان نفوذ در جمهوری اسلامی استفاده کنند.



جلال زاده بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین اشغالی فلسطین را خلاف منافع جهان اسلام، کشورهای منطقه و حتی منافع ملی جمهوری آذربایجان دانست و گفت: اگر آقای الهام علی‌اف با بزرگان و نخبگان جمهوری آذربایجان مشورت می‌کرد، قطعا متوجه می‌شد مردم و نخبگان این کشور موافق نیستند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان خلاف منافع جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته است، یادآور شد: ما مخالف این حرکت هستیم و این موضوع را برای توسعه و گسترش روابط دو کشور آفت و آسیب می‌دانیم و همچنان امیدواریم مسئولان جمهوری آذربایجان از مسیری که انتخاب کردند، برگردند و به منافع مردم خود بیش از این توجه کنند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما قطعا اجازه بهره برداری رژیم صهیونیستی از خاک جمهوری آذربایجان را نخواهیم داد و با ابزارهای در اختیار، مانع این حرکت خواهیم شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 353451
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار