خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 09:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
کشوری نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس را تشریح کرد:

بازگشایی سامانه ثبت وام ازدواج و فرزندآوری ظرف یک هفته آینده

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای پیگیری تسهیلات ازدواج و فرزندآوری گفت: قرار شد سامانه مربوط به ثبت درخواست وام هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

علی کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز دوشنبه(26 شهریور ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و رؤسا و مدیران بانک ها تشکیل شد، گفت: در این جلسه گزارشی از سوی بانک مرکزی درباره نحوه ارائه تسهیلات توسط بانک ها در سنوات گذشته و سال جاری ارائه شد.

نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایات متعدد مردمی نسبت به عدم امکان ثبت سامانه تسهیلات به ویژه در حوزه ازدواج و فرزندآوری عنوان کرد: این موضوع به عنوان یکی از دغدغه های مهم مردمی از اولویت هایی است که کمیسیون اصل نود در جلسات متعدد آن را پیگیری خواهد کرد تا در نهایت نتیجه آن رضایت مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه بیان کرد: قرار است مسئولان بانک مرکزی حداکثر ظرف یک هفته آینده امکان دسترسی مجدد به سامانه ثبت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند تا مردم به راحتی بتوانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

کشوری ادامه داد: همچنین قرار شد گزارش کاملی از منابع و مصارف تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی و غیرتکلیفی از سوی بانک مرکزی ارائه و سهم هر کدام از بانک ها از محل این منابع و اعتبارات مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم گرفته شد تا کارگروه مشترکی جهت شناسایی منابع جدید بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به کلیه متقاضیان واجد شرایط تشکیل شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383508
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار