خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/17 - 09:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودی نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس را تشریح کرد

بازه زمانی بررسی احکام و جداول بودجه سنواتی در مجلس، تعیین شد

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به حضور نگاهداری در این جلسه گفت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تشریح مؤلفه‌های ایجاد نظام قانونگذاری صحیح به تبیین نقشه جامع ابرچالش‌های کشور پرداخت.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس که صبح امروز(سه شنبه، 17 آبان ماه) با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس به همراه تعدادی از معاونان و کارشناسان حوزه حقوقی این مرکز برگزار شد، گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد مرکز پژوهش ها و تحولاتی که در این مرکز صورت گرفته است ارائه شد.



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نگاهداری در این جلسه به آسیب شناسی حوزه قانونگذاری پرداخت و روش های جدیدی را تحت عنوان کمیسیون محوری و مؤلفه هایی برای ایجاد نظام قانونگذاری صحیح مطرح کرد؛ همچنین نقشه جامع ابرچالش های کشور در این نشست تشریح شد که از سوی مرکز پژوهش های مجلس احصا شده است.



وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح اصلاح ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس در این جلسه، عنوان کرد: در صحن علنی ابهامی در بخشی از این طرح نسبت به بازه های زمانی مطرح شده بود که مورد اصلاح قرار گرفت.



محمودی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح قرار است لایحه بودجه در دو بخش احکام و جداول بررسی شود که بازه های زمانی آن مشخص بود اما گفته شد در مجموع مشخص نیست مجلس چه قدر زمان دارد که در اصلاح آن، این بازه زمانی دو ماه تعیین شد یعنی از 15 آبان ماه که دولت لایحه احکام را می دهد مجلس دو ماه فرصت دارد آن را بررسی کرده و به تصویب برساند.



سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح دیگر این بود که گفته شده بود دولت باید اول بهمن لایحه جداول را به مجلس ارائه کند که این زمان به «ده روز بعد از تصویب بخش اول بودجه در مجلس» اصلاح شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351620
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار