خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/07 - 19:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عمویی با اشاره به سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی به شیراز:

بازدید از صنایع صدر شیمی و پایگاه هوایی شهید دوران انجام شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در ادامه سفر اعضای این کمیسیون به شیراز، از دو مجموعه صنایع صدر شیمی و پایگاه شکاری ترابری شهید دوران بازدید شد.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز (۵ شنبه ۷ اردیبهشت ماه) از دو مجموعه صنایع صدرشیمی و پایگاه شکاری ترابری شهید دوران بازدید شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: ماموریت مجموعه صنایع صدر شیمی که وابسته به صنایع دفاع است تامین مواد شیمایی اولیه مورد استفاده در صنایع دفاعی است.



وی ادامه داد: این مجموعه در حوزه تحقیق و توسعه و بومی سازی گام های موثری برداشته است که علاوه بر تامین نیازهای نیروهای مسلح، برخی مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع نفتی، پالایشگاهی و مواد اولیه صنعت دارو را تامین می کند.



این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر این مجموعه، ۵۵ ماده شیمیایی مورد نیاز کشور با فعالیت‌های صنایع شیمی صدر تولید شده است.



وی با اشاره به بازدید از پایگاه شکاری ترابری شهید دوران گفت: این پایگاه از پایگاه‌های هوایی باسابقه کشور است که در حوزه ترابری و شکاری هواپیماهای متنوعی دارد.



عمویی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس این پایگاه ۵۰ هزار سورت پرواز داشته و در حال حاضر انواع مختلفی از هواپیماها در پایگاه شکاری ترابری شهید دوران عملیاتی، نگهداری و بازسازی می شود. در سال های اخیر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از جمله این پایگاه گام های موثری برای بازسازی توان دفاعی کشور در حوزه هوایی برداشته است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن آشنایی با توانمندی این پایگاه بر حمایت مجلس برای تقویت بنیه دفاعی تاکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360644
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار