خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 14:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرتاج الدینی:

بازارهای هدف خوبی در کشورهای عضو بریکس برای تولیدات و کالاهای ایرانی وجود دارد

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس، گفت: بازارهای هدف خوبی در کشورهای عضو بریکس مانند هند، آفریقای جنوبی و حتی برزیل وجود دارد که می تواند مقصد تولیدات و کالاهای ایرانی باشد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت گفتگوهای دوجانبه ایران و روسیه در رابطه با بریکس، گفت: خوشبختانه حوزه های فعالیت در مجموعه بریکس دارای تنوع زیادی بوده و این امر برای کشوری مانند جمهوری اسلامی که دارای ظرفیت های متعددی است، امتیاز بزرگی بشمار می رود.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم دلار در مراودات بریکس یکی از مزیت های مهم محسوب می شود، اظهار کرد: در این راستا جمهوری اسلامی می تواند نقش موثری ایفا کند زیرا تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا سبب بروز و ظهور آسیب های فراوانی برای اقتصاد کشورمان شده لذا اکنون این فرصت در بریکس وجود دارد تا پایه های دلار در اقتصاد دنیا را سست کنیم.



وی ضمن اشاره به اینکه روسیه در بریکس دارای جایگاه خوبی است از این رو توسعه مراودات دوجانبه و همچنین تعمیق روابط می تواند به شکل گیری منافع مشترک ختم شود، ادامه داد: در واقع تهران و مسکو می توانند با یکدیگر همکاری های ارزی داشته باشند و بر اساس آن مبادلات تجاری خود را افزایش دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حضور اقتصادهای نوظهور در بریکس که بخش عمده ای از جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده اند برای هر کشوری که در این مجموعه عضو باشد یک فرصت بی نظیر بشمار می رود، افزود: در واقع این مولفه موجب می شود کشوری مانند ایران که در حوزه های انرژی، درمان، پزشکی، کشاورزی و غیره دارای توانمندی است، بتواند نقش پررنگی ایفا کند و اقتصادش را شکوفاتر کند.



عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عبارتی باید اذعان کرد بازارهای هدف خوبی در کشورهایی مانند هند، آفریقای جنوبی و حتی برزیل وجود دارد که می تواند مقصد تولیدات و کالاهای ایرانی باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371724
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم