خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قادری:

بازار کشورهای عضو شانگهای فرصتی برای صادرات کالاهای ایرانی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد بسیاری از کشورهای عضو شانگهای در همسایگی ایران قرار دارند که این امر مولفه خوبی برای تسهیل تبادلات تجاری و اقتصادی است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در رابطه با اهمیت حضور کشورمان در اجلاس وزیران سازمان همکاری شانگهای، گفت: خوشبختانه بسیاری از کشورهای عضو شانگهای در همسایگی ایران قرار دارند که این امر مولفه خوبی برای تسهیل تبادلات تجاری و اقتصادی است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای منطقه ای عضو شانگهای دارای جمعیت زیادی هستند که این موضوع به معنای دسترسی به بازارهای خوب برای صادرات کالاهای ایران است



وی با اشاره به اینکه کشورمان تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و این امر در حالیست که کشورهایی مانند روسیه نیز در شانگهای حضور دارند که آنها هم تحریم هستند، ادامه داد: بر این اساس ظرفیت همکاری میان کشورهایی مانند ایران و روسیه افزایش می یابد و دو کشور می توانند در شرایط تحریمی تامین کننده نیازهای همدیگر باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه اقتصاد چین نیز به عنوان اقتصاد برتر دنیا شناخته می شود که این کشور هم یکی از اعضای شانگهای است، افزود: در واقع این امر فرصت خوبی برای کشورهای عضو به منظور دسترسی به تکنولوژی روز دنیا است.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به اینکه اقتصاد آینده دنیا مربوط به کشورهای آسیایی است، فعالیت شانگهای می تواند به شکوفایی اقتصادی اعضا کمک زیادی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351427
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار