خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

اینستکس اقدام نمایشی و سیاسی اروپا برای فرصت سوزی برجامی بود

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛ با بیان اینکه اروپایی ها وقتی تحت فشار افکار عمومی دنیا قرار گرفتند موضوع اینستکس را مطرح کردند، گفت: در واقع با این وعده صرفا نمایشی و سیاسی اقدام به فرصت سوزی کردند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انحلال و تعطیلی اینستکس از سوی طرف های غربی و عدم توجه به مفاد توافق برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: متاسفانه با خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام، کشورهای اروپایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه هیچ اقدامی انجام ندادند که نشان دهنده انفعال غرب در مقابل کاخ سفید بشمار می رود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همزمان با یکجانبه گرایی آمریکایی ها در برجام، اروپایی نیز به تعهدات خودشان عمل نکردند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که حتی شاهد اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران از سوی ایالات متحده بودیم و اروپا نیز فقط نظاره گر بود.



وی ضمن بیان اینکه اروپایی ها وقتی تحت فشار افکار عمومی دنیا قرار گرفتند موضوع اینستکس را مطرح کردند، افزود: در واقع با این وعده صرفا نمایشی و سیاسی اقدام به فرصت سوزی کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه  خلف وعده غربی ها ثابت کرد که آنها قابل اعتماد نیستند، ادامه داد: در واقع به دلیل اعمال تحریم های آمریکا، غربی ها از ترس مواخذه شدن حاضر به فعالیت اقتصادی و غیره از طریق اینستکس نشدند که نشان می دهد این ایده از ابتدا غیرعملی بوده است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید اذعان کرد اروپایی ها با اقدامات بی فایده ای مانند اینستکس که حتی در زمان دوران کرونا نیز نتوانست به کشورمان کمک کند، صرفا تلاش کردند پرونده برجام را باز نگه دارند تا بتوانند در آینده زیاده خواهی های خود علیه ایران را مطرح کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357130
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار