خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
یزدی خواه:

ایفای نقش تهران در ایجاد اجماع بین المللی علیه صهیونیست‌ها/ ضرورت قطع ارتباط دولت‌ها با رژیم اشغالگر قدس

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد که دیپلماسی و سیاست خارجی ایران توانسته نقش خوبی در ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی در رویارویی با جنایات صهیونیست ها در غزه ایفا کند.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر عراق مبنی بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: دیپلماسی کشورمان در مواجهه و رویارویی با تجاوزگری رژیم اشغالگر قدس و ایجاد اجامع منطقه ای و بین المللی نقش خوبی ایفا کرده و بر این اساس ملاقات های مختلفی با مقامات سیاسی کشورهای دنیا و حتی مسئولان سازمان های بین المللی داشته است.



نماینده مردم  تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مقامات کشورمان درخواست تشکیل جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی را داشتند که خوشبختانه این مهم در روزهای آتی برگزار می شود.



وی در این زمینه، ادامه داد: بنابراین با توجه به تشکیل جلسه قریب الوقوع سران سازمان همکاری اسلامی امیدواریم کشورهای اسلامی تصمیمات خوبی برای جلوگیری از کشتار مردم غزه و مواجهه با صهیونیست ها اتخاذ کنند زیرا کشورهای عربی در موضع گیری های سیاسی خوب عمل کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید با انسجام، زمینه تامین نیازهای اولیه و فوری مردم غزه مانند کمک های دارویی و غذایی  را فراهم کنند، افزود: همچنین این کشورها باید سازمان های حقوق بشری را با خود همراه کنند زیرا این نهادها تحت تاثیر سیاست های ایالات متحده در مورد بمباران غزه سکوت کرده اند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان کشورهای اسلامی می توانند دیگر دولت های دنیا را با خود همراه کنند تا ارتباط سیاسی و اقتصادی‌شان با صهیونیست ها را قطع کنند زیرا این موضوع زمینه ریشه کن شدن اشغالگران قدس را فراهم می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371222
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم