خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

ایران هراسی پروژه نخ نما شده آمریکایی‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ادعای جنگ ایران علیه سعودی ها از سوی آمریکا در راستای سیاست نخ نما شده کاخ سفید است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای اخیر یکی از مقامات آمریکا مبنی بر اینکه مانع حمله ایران به عربستان شده است، گفت: آمریکا سال ها است که پروژه ایران هراسی را در دنیا و منطقه رقم زده است و با گذشت سال ها و کهنه شدن این سیاست شاهد شکست پروژه ایران هراسی هستیم.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه ایران محور ثبات سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه است، ادامه داد: آمریکای ها می دانند هیچ معادله ای بدون حضور ایران در منطقه قابل تصور نیست، از سوی دیگر ایران سیاست تقویت روابط با همسایگان را دنبال می کند، همچنین خواهان اجماع نظر و همگرایی با کشورهای خاورمیانه است تا منطقه برای حضور سران بیگانه تنگ شود و پای آنها از منطقه قطع شود.



وی تاکید کرد: در طول تاریخ شاهد پلشتی های سعودی ها بودیم، هر زمان که مشکلی داشتند برای حل آن به سمت ایران آمدند و هر زمان مسئله شان حل شد راه خودشان را رفتند. آنها در مواقعی تحت تاثیر ترجیحات رژیم صهیونیستی و غربی ها قرار گرفتند که چنین رویه ای را برای منطقه و عربستان نمی پسندیم.



این نماینده مجلس با اشاره به دخالت های اخیر سعودی ها در امور داخلی ایران، بیان کرد: مقامات سعودی با چنین رفتارهایی دیوار بی اعتمادی بین ریاض و تهران را بلند می کنند و ملت ایران هرگز رفتار و دیپلماسی رسانه ای سعودی ها را فراموش نخواهند کرد. آمریکایی ها برای فرافکنی از مسائل داخلی خود مباحث ایران هراسی را دنبال می کنند از این رو بازی سعودی ها را نباید جدی گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 352435
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار