خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 10:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

ایران تحمل نمی‌کند اقلیم، منطقه امن و جولانگاه تروریست‌ها باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران به هیچ عنوان نمی تواند تحمل کند خاک عراق به خصوص مرز مشترک، در اختیار تروریست های مزدور و جانی قرار بگیرد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ایران تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق و تحرکاتشان را تحمل نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی برای ایجاد امنیت در منطقه خصوصا عراق طی سالهای گذشته تلاش های زیادی کرده و هزینه های زیادی نیز پرداخت کرده است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کمک کشورمان موجب شد تا تکفیری ها و تروریست ها از بین بروند و مردم عراق نیز در آرامش به سر ببرند و این اقدام جمهوری اسلامی بر هیچ فردی در دنیا پوشیده نیست.



وی با اشاره به اینکه کشورمان خواسته منطقی و معقولی از عراق دارد، ادامه داد: با توجه به موارد مذکور به هیچ عنوان نمی توان تحمل کرد خاک عراق در اختیار تروریست های مزدور و جانی قرار بگیرد لذا دولت و مجلس این کشور باید بدانند همانطور که ایران در مقابل تروریست های داعش ایستادگی کرد، نمی پذیرد که این منطقه جولانگاه تروریست ها و محل امن آنها باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس فعالیت تروریست ها در اقلیم کردستان عراق موجب بروز ناامنی در مرزهای کشورمان و امنیت ملی می شود لذا این موارد  در عرصه بین المللی جرم محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در صورت تداوم موضوع یادشده، ایران در این خصوص کوتاه نخواهد آمد و با صلابت و قاطعیت برخورد خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 350657
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار