خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 09:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

ایران تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر ژئوپلتیک قفقاز را نخواهد داد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر ژئوپلتیک قفقاز را نخواهد داد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت عدم تغییر در هرگونه ژئوپلتیک قفقاز، گفت: تغییر در این منطقه موضوعی است که جمهوری اسلامی نسبت به آن حساس بوده و تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر ژئوپلتیک آن را نخواهد داد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همسایگان باید بدانند ورود و دخالت برخی قدرت های زورگو به منطقه و کشورهایی که به دنبال منافع خودشان هستند، می تواند موجب بروز ناامنی شود.



وی ادامه داد: ایران از دوران های گذشته با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته و بر اساس مولفه حسن همجواری رفتار کرده لذا کشورهای اطراف نیز باید با همین رویکرد رفتار کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بازشدن پای برخی کشورها به منطقه اصلا به صلاح نیست، افزود: در واقع تغییر ژئوپلتیک منطقه قفقاز یا دست درازی به برخی نقاط و موقعیت هایی که جمهوری اسلامی آنها را برای خودش خط قرمز اعلام کرده به طور کامل و جامع رصد می شود و هر اقدامی با پاسخ قاطعانه مواجه خواهد شد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین کشورهای منطقه مانند آذربایجان و ارمنستان باید مسائل خود را از طریق گفتگو حل و فصل کرده و از هر گونه اقدام نظامی خودداری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار