خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آصفری:

ایران به کشورهای در حال جنگ سلاح نمی دهد

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: ایران حق فروش سلاح به هر کشور که بخواهد را دارد و برای فروش از اروپا مجوز نمی گیریم اما به کشورهای در حال جنگ سلاح نمی دهیم.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ایران هیچ منعی برای فروش سلاح به کشورها ندارد، گفت: در هیچ قطعنامه ای تصویب نشده که ایران حق فروش سلاح ندارد. حتی اگر برجام هم مورد پذیرش غرب قرار گیرد در این توافق نیز چنین منعی برای ایران گذاشته نشده است، در برجام آمده که کشورهای غربی به ایران سلاح نفروشند اما منعی برای ما در نظر گرفته نشد.



نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس بیان کرد: ایران حق فروش سلاح به هر کشور که بخواهد را دارد، به هر کشوری که درخواست خرید سلاح ایران را داشته باشد به شرط اینکه پول آن را بدهد، سلاح می فروشیم و از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم. اما در جنگ اوکراین تا به امروز هیچ درخواستی برای خرید سلاح از سوی روسیه نداشتیم نمایشی که اروپایی ها راه انداخته اند صحت ندارد و ما به روسیه پهپادی نداده ایم آنها اگر سندی دارند ارائه کنند.



وی ادامه داد: غربی ها با این کارها و نمایش ها نمی توانند مانعی برای فعالیت ایران در بازار تسلیحات نظامی ایجاد کنند. هر کشوری درخواست خرید پهپاد از ایران را داشته باشند چه روس ها و چه اوکراینی ها باشند آن را بررسی می کنیم و از اروپایی ها مجوز فروش نمی‌گیریم با این حال در جنگ اوکراین اعتقاد داریم دو طرف باید اختلافات را در میز مذاکره حل کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید براینکه اروپا با طرح این مسئله می خواهد جلوی فروش تسلیحات نظامی ایران را بگیرد، گفت: تا زمانی که آمریکایی ها و فرانسوی ها سلاح می فروشند، منعی برای ایران پذیرفته نیست. آمریکا اول فروش سلاح های خود را متوقف کند بعد علیه ایران در سازمان ملل قطعنامه صادر کند.



وی اظهار داشت: سلاح اروپایی ها آتش بیار جنگ اوکراین است. ایران در زمان صلح سلاح های خود را می فروشد و زمانی به روس ها سلاح می فروشیم که آتش بس اعلام کنند. اعتقاد داریم جنگ مشکلات کشورها را حل نمی کند به کشورهایی که در حال جنگ هستند سلاح نمی فروشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 350731
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار