خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 10:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عموئی در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران با حساسیت تحولات منطقه قفقاز را رصد می‌کند/ بررسی جزئیات گزارش فصلی آژانس در حضور مسئولان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: در جلسه کمیسیون و با حضور معاون سازمان انرژی اتمی جزئیات نشست اخیر شورای حکام و گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به  جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت:در بخش ابتدایی جلسه لایحه موافقتنامه مقر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب حاضرین رسید و برای ادامه روند رسیدگی در مجلس به صحن ارجاع شد.



استماع گزارش آخرین تحولات منطقه قفقاز



سخنگوی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:در ادامه این جلسه با حضور امیر احدی، معاون همکاری های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح به آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخته شد و ایشان گزارشی از ارتباطات متعدد مقامات دفاعی کشورمان با همتایان آذری و ارمنی، ارائه کردند و تاکید داشتند که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت تحولات را در محیط امنیتی قفقاز رصد می کند و با فعال کردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را پیگیری خواهند نمود.



وی در ادامه یادآور شد: همچنین  آقای دمیرچی لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور منطقه اوراسیا، هم به تشریح روابط دوجانبه کشورمان با ارمنستان و آذربایجان پرداخت و گفت: ما بین کلیت روابط ایران - آذربایجان و حادثه ای که برای سفارت این کشور در تهران رخ داد تفاوت قائلیم، در پی آن حادثه، هیات‌های بین دو کشور رد و بدل شدند و نهایتا هم برای عامل آن اقدام، کیفرخواست قضایی صادر شد.



عموئی تصریح کرد:در ادامه جلسه کمیسیون امنیت ملی نمایندگان حاضر در این جلسه هم با ارائه نظرات خود درباره تحولات قفقاز، تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی مرزهای بین المللی و ژئوپلتیک این منطقه قابل تغییر نیست و این موضوع  پذیرفتنی نخواهد بود.



صدور یک بیانیه سیاسی پس از ناکامی در تصویب قطعنامه علیه ایران



عضو هیئت رئیسه کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، اظهار کرد:در ادامه جلسه کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی به تشریح نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین و گزارش فصلی آژانس از برنامه هسته ای کشورمان پرداخت.



عموئی در پایان با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: در این نشست طرفهای اروپایی در تصویب یک قطعنامه علیه کشورمان ناکام بودند، ولی با صدور یک بیانیه سیاسی، به فضای کاری بین ایران و آژانس آسیب زدند که ایران هم پاسخ متقابل داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368374
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار