خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 16:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

ایجاد گفتمان انتقادی نسبت به ناکارآمدی نظام پوسیده سلطه/ نخبگان غرب تحت تاثیر ابعاد فرهنگی عملیات طوفان‌الاقصی هستند

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین و تشریح ابعاد و دستاوردهای فرهنگی عملیات طوفان الاقصی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین عصر روز (یکشنبه، 8 بهمن ماه) در دبیرخانه این شورا برگزار شد.



ابطحی در این نشست با بیان اینکه پیام های فرهنگی عملیات طوفان الاقصی یکی از ابعاد مهم این رخداد محسوب می شود، گفت: جوامع علمی غربی این پیام ها را خوب دریافت کردند از این رو شاهد حرکت‌های طوفانی در دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا، سوربن و غیره هستیم.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: هاروارد محلی برای تربیت حکمران های صهیونیست است اما مشاهده می شود بیش از شصت درصد دانشجویان و حتی رئیس این دانشگاه در حرکت ضدصهیونیستی حضور پیدا می کنند.



وی ادامه داد: احیای واژه عدالتخواهی و گرایش به این مولفه، ایجاد تحول در قشر نخبگان برای دستیابی به تغییر و عبور از ناکارآمدی های نظام‌های پوسیده سلطه و ایجاد گفتمان انتقادی نسبت به عملکرد حکمرانان سلطه خواه از جمله دستاوردهای فرهنگی عملیات طوفان الاقصی در میان نخبگان غرب است.



دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین، افزود: هم اکنون مشاهده می شود که نخبگان غربی دنبال تعالی و رشد هستند از این رو باید اذعان کرد حرکت در مسیر رشد نیز از دیگر از پیامدهای فرهنگی این عملیات تلقی می شود.



ابطحی در این راستا، بیان کرد: به عبارتی رزمندگان مقاومت توانستند در جنگ ادراکی رخ داده پس از عملیات طوفان الاقصی، معجزه رقم بزنند که پیام های فرهنگی یاد شده را در پی داشت.



وی اظهار کرد: این مهم در حالیست که متاسفانه در جوامع علمی کشورمان نسبت به این موضوع توجه مناسبی صورت نگرفته و همچنان در حوزه مباحث فرهنگی مربوط به عملیات یاد شده، دستاوردهایی حاصل نشده است.



دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی عملیات طوفان الاقصی به منظور ایجاد تحول سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح نخبگانی کشورمان، تصریح کرد: به عبارتی باید اذعان کرد دانشجویان حوزه های علوم سیاسی، روابط بین الملل، تاریخ، جغرافیا و غیره از وقایع رخ داده طی یک قرن اخیر در منطقه و فلسطین و شکل گیری جرثومه سرطانی اسرائیل، اطلاع کافی ندارند لذا باید از این فرصت برای اصلاح روند مذکور، استفاده شود.



ابطحی در این نشست ضمن تشریح طرح‌های دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در این زمینه، گفت: در فضای ایجاد شده باید تلاش کنیم تا افرادی که از روحیه انقلابی و نهضتی فاصله گرفته اند، مجددا به این فضا نزدیک شوند؛ البته در این رابطه باید دانشگاه ها و مراکز عملی در استان ها پیشتاز باشند زیرا حرکات جامعه نخبگانی دارای نفوذ و تاثیر مستقیم است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: بر این اساس باید برای دانشگاه ها و مناطق، مباحث کلی درنظر گرفته شود و در ادامه در حوزه محتواهای درسی، کتب و متون نیز برنامه‌هایی تدوین شود.



گفتنی است، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای‌ عالی انقلاب‌ فرهنگی نیز در این نشست به اهمیت مسئله فلسطین اشاره کرد و اعضای شورا نیز به بحث و تبادل نظر نسبت به نکات مطرح شده از سوی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین پرداختند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، در این نشست مقرر شد جلسات مستمر کارشناسی با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین به منظور بررسی بیشتر ابعاد فرهنگی عملیات طوفان‌الاقصی، دستاوردهای این مهم و نحوه چگونگی بهره مندی از این ظرفیت برگزار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375470
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم