خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده با اشاره به پیشنهاد وزیر دفاع کشورمان؛

ایجاد کمربند امنیت دریایی با مشارکت اعضای شانگهای سبب تضمین تجارت جهانی می‌شود

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: شکل گیری سازوکار کمربند امنیت دریایی شانگهای با هدف حفظ امنیت خطوط مواصلاتی و تضمین جمعی تجارت جهانی اقدامی ضروری است.

 علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاکید وزیر دفاع کشورمان برای نقش‌آفرینی بیشتر و مشارکت فعال اعضای سازمان شانگهای برای ایجاد امنیت دریایی، گفت: همکاری های دفاعی و امنیتی همه جانبه میان کشورهای عضو این پیمان اقتصادی می تواند به درآمدزایی اعضاء کمک شایانی کند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد تشکیل قطب اقتصادی در آسیا هستیم که در این راستا شانگهای نقش مهمی را ایفا می کند، اظهار کرد: بدون شک برای شکوفایی تجاری یاد شده نیاز به بهره مندی از ناوگان نظامی و دفاعی توانمند خصوصا در دریاها است.



وی ادامه داد: در واقع امروزه بخش اعظمی از تجارت دنیا از بستر دریاها و آب های آزاد انجام می شود لذا اگر کشوری از نیروی دریایی قوی برخوردار نباشد، تجارت خارجی آن کشور می تواند دستخوش آسیب قرار بگیرد. در این میان باید یادآور شد قدرت های زورگوی فرامنطقه ای مانند ایالات متحده آمریکا نیز تلاش می کنند در سطح دریاها اقدام به رفتارهای غیرقانونی کرده و به نوعی راهزنی دریایی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این امر در حالیست که جمهوری اسلامی توانسته با تکیه بر قدرت نیروی دریایی خودش، مسیر تجارت دریایی را به سرعت طی کند و در این حوزه با هیچ مشکل و موانعی روبرو نباشد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه نیروی نظامی ایران در آب های آزاد حضور دارد که بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی برای  جلوگیری از اخلال در امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی است، خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به شرایط کنونی، پیشنهاد شکل گیری سازوکار کمربند امنیت دریایی شانگهای با هدف حفظ امنیت خطوط مواصلاتی و تضمین جمعی تجارت جهانی، با مشارکت نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از سوی وزارت دفاع ایران اقدامی عقلانی و ضروری محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360775
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار