خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/01 - 18:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عمویی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امینت ملی با سفرای کشورهای اسلامی در تهران:

ایجاد مسئولیت و پاسخگویی رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی و محاکم جهانی ضروری است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست مشترک کمیسیون امینت ملی با نمایندگان کشورهای اسلامی در تهران، گفت: ایجاد مسئولیت و پاسخگویی رژیم صهیونیستی در نهاد های بین المللی و محاکم جهانی بابت جنایاتی که صورت داده است، امری ضروری است.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست مشترک امروز (1 آبان ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با نمایندگان کشورهای اسلامی و روسای نهادهای بین المللی حاضر در تهران، گفت: در این نشست موضوع اصلی بحث تحولات فلسطین و آلام و دردهای مردم غزه بود که امروز مورد هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و جنایات جنگی به فاحش ترین شکل ممکن علیه آنها جریان دارد.



ابلاغ آمادگی نمایندگان مجلس ایران برای همکاری با مجالس کشورهای اسلامی



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، افزود: در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار نظر های مختلفی داشته و بحث همکاری بین المللی که امکان طراحی برای توقف سریعتر این جنگ دارد، مطرح شد. همچنین بحث کمک های بشر دوستانه به مردم فلسطین و ایجاد مسئولیت و پاسخگویی رژیم صهیونیستی در نهاد های بین المللی و محاکم جهانی بابت این جنایاتی که صورت داده است، مطرح شد.



وی اضافه کرد: نمایندگان کشورهای اسلامی نیز با تاکید بر وحدت بین جوامع مسلمان، پیگیری یک رویکرد منسجم برای توجه ویژه و خاص به مردم فلسطین را در دستور کار قرار داده و مهمترین پیام این نشست، ابلاغ آمادگی نمایندگان مجلس ایران برای همکاری با مجالس کشورهای اسلامی است.



تلاش‌ها تا پایان خشونت علیه مردم فلسطین باید ادامه داشته باشد



عموئی بیان کرد: از طرفی نیز در این چهارچوب، اتحادیه بین المجالس اسلامی جلسه فوق العاده ای را برگزار کرد و روسای چهارده مجلس از کشورهای اسلامی در این جلسه حضور پیدا کرده و اظهارنظر کردند اما نظر بر این است که نباید از تلاش برای انسجام بخشی و ایجاد اجماع بین کشورهای مسلمان فروگذار بود تا زمانی که این خشونت هایی که علیه مردم فلسطین در جریان است، پایان پیدا کند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: البته در این مسیر گام های روبه جلو برداشته شده و این مرحله پایانی کار ما نیست بلکه آغازی از مجموعه کارها و فعالیتی است که مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین پیگیری می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370457
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار