خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

انتخابات الکترونیکی باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود

رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی گفت: ما به هر میزان که بتوانیم راحت تر اخذ رای کنیم تا شمارش آرا سریع تر صورت بگیرد، بطور یقین مشارکت نیز افزایش می یابد.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اولین بار انتخابات مجلس بصورت الکترونیکی برگزار شده و مزایای آن برای همگان نمایان شد؛ زمان، مکان، پایین آمدن خطا در شمارش آرا، کم شدن هزینه ها و بکارگیری کمتر منابع انسانی از جمله مزایایی است که در برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی وجود دارد.

رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دنیای امروز به سمت استفاده از فناوری های روز رفته است بنابراین نیاز است که ما نیز از فناوری ها برای امر انتخابات استفاده کنیم؛ چراکه در شمارش آرا نیز تسریع شده و شائبه ای در شمارش آرا ایجاد نمی شود و در کوتاهترین زمان ممکن نتایج به مردم اعلام می شود.

وی افزود: شورای نگهبان  در این امر مساعدت های لازم را صورت داد البته مهمترین مسئله در بحث انتخابات الکترونیکی، ضمانت های لازم برای امورات فنی است تا سامانه هک و دچار اختلالات اساسی نشود.

جوکار بیان کرد: ما به هر میزان که بتوانیم راحت تر اخذ رای کنیم تا شمارش آرا سریع تر صورت بگیرد، بطور یقین مشارکت نیز افزایش می یابد بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که صندوق های رای بصورت مجازی باشد تا افراد بدون مراجعه به محل اخذ رای، از طریق گوشی های همراه و از طریق احراز هویت رای دهند که این شرایط به میزان قابل توجهی هزینه ها را کاهش داده و میزان مشارکت را افزایش خواهد داد و این شرایط نیازمند پیگیری و ایجاد زیرساخت های لازم است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378324
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار