خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

امضای موافقتنامه مقر بین ایران و اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی گام عملی برای تقویت دیپلماسی پارلمانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امضای موافقتنامه مقر بین ایران و دبیرخانه اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی بیانگر گام عملی کشورمان برای تقویت دیپلماسی پارلمانی است.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت امضای موافقتنامه مقر بین ایران و دبیرخانه اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا شاهد کند شدن همکاری ها میان مجالس و گروه های دوستی هستیم.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دیپلماسی پارلمانی به دلیل موضوع یاد شده تحت تاثیر قرار گرفته است لذا باید برای افزایش همکاری با پارلمان های کشورهای اسلامی و مستقل باید اقدامات جدی انجام شود.



وی با اشاره به اینکه در تمامی کشورها پارلمان ها نقش تسهیل گری در روابط دوجانبه دارند، ادامه داد: اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی یکی از بسترهایی است که می تواند به تحقق این مهم کمک شایانی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی است، افزود: بنابراین امضای موافقتنامه مقر بین ایران و دبیرخانه اتحادیه یاد شده یکی از اقداماتی است که خلاء ها را برطرف می کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد امروزه شاهد اعمال توطئه‌های غرب علیه کشورهای اسلامی هستیم لذا فعالیت بیشتر دبیرخانه اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی می تواند به آگاه سازی در این حوزه کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351425
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار