خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 13:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

امضای موافقتنامه مقر بین ایران و اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی سبب هم‌افزایی سایر اعضا می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امضای موافقتنامه مقر بین ایران و دبیرخانه اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی موجب همکاری بیشتر میان کشورهای عضو می شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت امضای موافقتنامه مقر بین ایران و دبیرخانه اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی، گفت: ایران در بسیاری از سازمان های پارلمانی و همکاری های منطقه ای در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند لذا میزبانی از دبیرخانه این سازمان ها امری طبیعی است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با بررسی کوتاه می توان دریافت که ایران جزء پایه گذاران و از جمله کشورهایی بوده که درصدد ایجاد مقر و استقرار دبیرخانه همکاری های پارلمانی آسیایی، اکو، اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌ اسلامی و غیره بوده است.



وی ادامه داد: استقرار دبیرخانه ها یکسری قوانین دیپلماتیک شامل مصونیت کارکنان، اماکن و رفت و آمد دیپلمات ها و غیره طراحی شده که باید میان کشور میزبان و آن یازمان قرار داد مقر امضاء شود لذا کشورمان درصدد تعیین تکلیف و قانون مند کردن امور است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امضای موافقتنامه مقر بین ایران و سازمان های همکاری باید در مجلس بررسی شود تا این موارد هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام مذکور موجب همکاری بیشتر میان کشورها و فعالیت بیشتر دبیرخانه ها می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351420
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار