خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 16:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
همتی:

اقدام ضدایرانی دولت‌های کانادا و استرالیا نمایشی است/ میزبان مفسدان اقتصادی دم از حقوق بشر نزند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام ضدایرانی دولت های کانادا و استرالیا صرفا جنبه نمایشی و رسانه ای دارد و خودشان نیز به خوبی مطلع هستند که تهدیدهایشان علیه افراد دستاوردی نخواهد داشت.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال تحریم های حقوق بشری علیه کشورمان از سوی کانادا و استرالیا، گفت: متاسفانه کشورهایی مانند کانادا و استرالیا استقلال سیاسی ندارند و به دلیل وابستگی به ایالات متحده و دیگر کشورهای اروپایی، مجبور به پیروی از دسیسه های آنها هستند.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد کاخ سفید آنقدر اقدام به تهدید و تحریم علیه ایران کرد و  با شکست روبرو شد که اکنون مجبور است از طریق دیگر کشورها اقدام کند تا بگوید با دولت های مختلف اجماع نظر علیه تهران دارند.



وی با اشاره به اینکه دولت هایی اقدام به اعمال تحریم حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی کرده اند که اصلا صلاحیت اظهارنظر در این خصوص ندارند، ادامه داد: کانادایی ها میزبان مفسدان اقتصادی هستند که پلیس بین المللی آنها را تحت تعقیب دارد؛ آن وقت حقوق بشر را اولویت سیاست خود می دانند!.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حقوق بشر برای غربی ها به عنوان مصلحت محسوب می شود لذا هرگاه به نفعشان باشد از آن دم می زنند و هرگاه احساس ترس کنند، به عنوان ابزار از آن بهره می برند، افزود: به عبارتی دولت های اروپایی در مورد مردم مظلوم افغانستان، عراق و سوریه که توسط تروریست های داعشی کشته شدند موضع گیری نمی کنند اما در برابر کشوری که ردپای گروه افراطی داعش را برچید، ایستادگی کرده و آن را تحریم می کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا می توان اذعان کرد اقدام کانادا و استرالیا صرفا جنبه نمایشی و رسانه ای دارد و خودشان نیز به خوبی مطلع هستند که تهدیدهایشان علیه افراد دستاوردی نخواهد داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 368238
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار