خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/11 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افق روشن برای توسعه مناسبات اقتصادی میان ایران و ارمنستان با هدفگذاری سه میلیارد دلاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد هدفگذاری سه میلیارد دلاری برای توسعه مناسبات اقتصادی مشترک ایران و ارمنستان بیانگر افق روشن در روابط دو کشور است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به کشورمان و تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، گفت: خوشبختانه سیاست همسایه محوری در دستورکار دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار دارد که این مهم به افزایش سطح مناسبات با همسایگان منجر خواهد شد.



نماینده مردم سمیرمدر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی به طور جدی از سوی مسئولان دو کشور در حال پیگیری است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که هدفگذاری سه میلیارد دلاری برای توسعه مناسبات اقتصادی مشترک پیش بینی شده که بیانگر افق روشن در روابط دو کشور است.



وی با تاکید بر اینکه توافقات دوجانبه با ارمنستان باید گام به گام اجرایی شود تا شاهد تحول در روابط مشترک باشیم، ادامه داد: در این میان مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده کند تا اهداف مدنظر سریع تر محقق شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد افتتاح سرکنسولگری در یکی از استان های ارمنستان بیانگر عزم جدی ایران برای تعمیق روابط با این کشور در حوزه سیاسی و غیره است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک ظرفیت های ترانزیتی دو کشور یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه دوطرف قرار بگیرد زیرا می تواند دریای سیاه را به خلیج فارس متصل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351354
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار