خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 09:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

افزایش منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری خارجی با تسهیل صدور روادید

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تسهیل صدور روادید در حوزه دیپلماسی نتیجه برد-برد به همراه دارد لذا برگزاری اجلاس ایران، ازبکستان و ترکمنستان به‌ منظور تسهیل صدور روادید دارای اهمیت زیادی است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری اجلاس ایران، ازبکستان و ترکمنستان به‌منظور تسهیل صدور روادید، گفت: باید درب های کشور را برای ورود مردم کشورهای همسایه خصوصا حوزه خلیج فارس که عمدتا مسلمان هستند و اشتراکات زیادی با ایران دارند باز کنیم.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشورهای همسایه به دلیل قرابت فرهنگی علاقه مند حضور در ایران هستند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که بخشی از اکوسیستم آب و هوایی کشورهای اروپایی در ایران قابل دستیابی است زیرا سرزمین ما چهار فصل بوده و محلی شگفت انگیز برای گردشگران تلقی می شود.



وی با تاکید بر اینکه تسهیل صدور روادید سبب ورود سرمایه گذاران خارجی به کشورمان می شود، ادامه داد: بدون شک وقتی سرمایه گذاری صورت بگیرد، منابع درآمدی کشورمان نیز افزایش خواهد یافت؛ همچنین نباید فراموش کرد که این امر بر تقویت امنیت کشور نیز اثرگذار خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تسهیل رفت و آمد اتباع کشورها موجب هم افزایی سیاسی بیشتر بین دولت ها می شود و این امر در عرصه بین الملل دارای اهمیت است، افزود: بدون شک می توان اذعان کرد تسهیل صدور روادید در حوزه دیپلماسی نتیجه برد-برد به همراه دارد لذا برگزاری اجلاس ایران، ازبکستان و ترکمنستان به‌ منظور تسهیل صدور روادید دارای اهمیت زیادی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان نباید از یاد برد که تسهیل صدور روادید یا لغو روادید می تواند به ارتقاء جایگاه گذرنامه کشورمان در میان کشورهای دنیا نیز کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367922
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار