خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/27 - 14:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

افزایش سطح همکاری‌های با اوراسیا منجر به افزایش نفود ایران در منطقه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد توسعه و افزایش سطح همکاری‌های بازرگانی، تجاری و اقتصادی اتحادیه اوراسیا با ایران می تواند به توسعه روابط سیاسی نیز کمک کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه اهمیت نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا، گفت: با توجه به اینکه امروزه کشورمان از سوی دنیای استکبار خصوصا کاخ سفید تحت تحریم و اعمال محدودیت های اقتصادی قرار دارد، تعامل و افزایش سطح روابط با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند راهکار موثری برای مقابله با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا تلقی شود.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عضو اوراسیا از همسایگان هستند که توجه به این حوزه تحقق سیاست همسایه محوری نیز بشمار می رود، اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی کشورمان در این حوزه فعالیت خوبی داشته و امیدواریم تعامل با همسایگان در همه ابعاد روز به روز توسعه یابد.



وی با اشاره به اینکه ایرانی ظرفیت های خوبی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، صنعت و انرژی دارد که می تواند به اعضای اتحادیه ارائه کند، ادامه داد: هر چند برای درآمدزایی و ارزآوری بیشتر از این حوزه نیازمند برنامه ریزی کلان و بلندمدت هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه جاده ابریشم قرار دارد، افزود: بر این اساس با تعامل اتحادیه و کشورهایی مانند چین، قدرت بزرگ اقتصادی شکل می گیرد که در مقابل زیاده خواهی های غرب علیه برخی از کشورها می تواند ایستادگی کند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی از  کشورهای عضو این اتحادیه مزیت حساب می شود زیرا کالاهایی مانند گندم و غیره در این کشورها تولید می شود، خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد توسعه و افزایش سطح  همکاری‌های بازرگانی، تجاری و اقتصادی این اتحادیه با ایران می تواند به توسعه روابط سیاسی نیز کمک کند که این مهم در مقابله با هژمونی آمریکا و تهدید های آنان تاثیر مثبتی خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 353920
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم