خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/05 - 17:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آصفری با اشاره به موضع ضدایرانی اروپا؛

افراد تحریم شده رفت و آمدی به اروپا ندارند/حقوق بشر دستاویز غربی‌ها برای فشار بر کشورها است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد سران کشورهای غربی به خوبی می دانند افرادی که در لیست تحریم های خود قرار می دهند هیچ رفت و آمدی به کشورهای آنان ندارند بنابراین اصل اعمال محدودیت برای این افراد بی معنا محسوب می شود.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اعمال تحریم های همزمان آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر، گفت: سران کشورهای غربی به خوبی می دانند افرادی که در لیست تحریم های خود قرار می دهند هیچ رفت و آمدی به کشورهای آنان ندارند بنابراین اصل اعمال محدودیت برای این افراد بی معنا محسوب می شود.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه اروپایی ها رفتارهای دوگانه ای در برابر جمهوری اسلامی دارند، اظهار کرد: در واقع غربی ها در برهه ای از زمان تمرکز بر اعمال تحریم با بهانه فعالیت های هسته ای غیرصلح آمیز داشتند و پس از آشکار شدن دسیسه هایشان در برجام و بدعهدی هایشان در مقابل افکار عمومی، اکنون حقوق بشر را دستاویز رسیدن به اهدافشان قرار داده اند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی قوه مقننه ادامه داد: غربی ها طی ماه های اخیر به صورت مستمر در حال اعمال تحریم علیه ملت ایران به بهانه نقض حقوق بشر هستند و اقدام اخیر آنها هفتمین بسته تحریمی بشمار می رود که نشان دهنده پیروی از سیاست ایران هراسی ایالات متحده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه غربی ها پشت پرده بروز اغتشاشات در کشورمان بودند، افزود: بنابراین اقدام ضدایرانی آنها در عرصه سیاست خارجی، رفتاری غیردیپلماتیک محسوب می شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران نیز در اقدامی متقابل تعدادی از  اشخاص و نهادهای اروپایی را تحریم کرده است، خاطرنشان کرد: این افراد و نهادها با اقداماتشان در امور داخلی ایران دخالت کرده اند و با ترویج خشونت و ناآرامی در کشورمان، آسیب های زیادی را رقم زدند از این رو تحت تحریم های جمهوری اسلامی قرار گرفتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360596
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار