خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/01 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به شهادت 5 مرزبان در سراوان خبرداد

اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به سراوان

رئیس کمیته مرز مجلس یازدهم ضمن محکوم کردن حادثه اخیر در سراوان، به خلاء امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: پاکستان باید امنیت پایدار را در مرزهای خود تامین کند، در همین راستا هم هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به این منطقه اعزام خواهد شد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن محکومیت حمله افراد مسلح تروریست به برجک مرزبانی «مزه سر» در سراوان (در مرز با پاکستان) و شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان، گفت: متاسفانه این حوادث در مرزهای ایران و پاکستان مسبوق به سابقه است، پاکستان ثبات امنیتی ندارد و مرزهای مشترک یک جانبه و توسط جمهوری اسلامی ایران مدیریت می‌شود و از سوی دیگر در پاکستان برخی از جریانات با گروه‌های مخالف و تروریست ارتباط دارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به کشور پاکستان تذکر  داده و اعلام کرده که اگر توان برخورد با این جریان‌های تروریستی و ایجاد امنیت در مرزها را ندارد، ایران آماده است تا امنیت لازم را تا عمق مرزها تامین کند. از نظر مسائل بین الملل نیز حق ایران است که با هر پدیده ضد امنیتی در بیرون از مرزها برخورد کند اما از آنجایی که ایران و پاکستان دو کشور همسایه و معتقد به ایجاد امنیت در سطح کلان حاکمیتی هستند، ما احترام برای پاکستان قائل هستیم هرچند گلایه هایی برای وجود منشاء این نوع حوادث در پاکستان داریم.



وی در ادامه یادآور شد: گروه های مختلفی برای بررسی این حوادث به منطقه مذکور اعزام شدند، کمیسیون امنیت ملی نیز در اسرع وقت و به منظور بررسی ابعاد حوادث و مسائلی که در آینده باید درباره آنها تصمیم گیری شود، هیئتی را به منطقه سراوان و مرزهای مشترک با پاکستان اعزام خواهد کرد.



حیدری همچنین اظهار کرد: وزارت امور خارجه تذکرات لازم را به پاکستانی‌ها داده است، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور تذکرات لازم را داده است، گزارشی از شرح حادثه هم به طرف پاکستانی اعلام شده است، پاکستان باید تصمیم جدی برای تامین امنیت پایدار در این مرزها بگیرد زیرا مرزهای پاکستان خلاء حضور نیروهای پاکستانی و انسداد دارد و مخالفین و گروه‌های معاند از این شرایط مرزی سوء استفاده می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362106
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار