خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری تشریح کرد

اعتراف ضمنی آمریکا به ظالمانه بودن تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مقامات آمریکایی با موضع گیری نسبت به اینکه ایران می تواند برای خرید اقلام بشر دوستانه از دارایی های بلوکه شده در کره جنوبی استفاده کند؛ در واقع به یکجانبه و ظالمانه بودن اقداماتشان علیه ملت ایران اعتراف کرده اند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهار نظر سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره پول‌ های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: متاسفانه ایالات متحده به قوانین بین المللی پایبند نیست و تلاش می کند با ابزار تحریم نسبت به برخی کشورها فشار وارد کند تا بتواند به اهداف سیاسی خودش دست یابد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدت زیادی از بلوکه شدن دارایی های کشورمان در کره جنوبی می گذرد لذا علاوه بر آزادسازی این منابع، باید دیرکرد این دارایی ها نیز به جمهوری اسلامی پرداخت شود، اظهار کرد: کاخ سفید و سئول در این رابطه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.



وی با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی با موضع گیری نسبت به اینکه ایران می تواند برای خرید اقلام بشر دوستانه از دارایی های بلوکه شده استفاده کند در واقع به اقدام یکجانبه وظالمانه خودشان علیه ملت ایران اعتراف کرده اند، ادامه داد: اگر مقامات کاخ سفید مدافع حقوق بشر هستند، باید دارایی ها را آزاد کنند تا این منابع در اختیار مردم ایران قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه کره ای ها پذیرفته اند که باید در آزادسازی پول های بلوکه شده ایران تسهیل گری کنند، افزود: بر این اساس مشاهده  می شود که همزمان با سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا، شورای امنیت ملی ایالات متحده موضع گیری نرم تری می کند که بیانگر فشار کره ای ها برای رفع این تحریم است.



حیدری اعتقاد دارد آمریکایی ها نمی توانند آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان را به مسائلی مانند آزادکردن زندانیان آمریکایی یا دیگر موضوعات ربط دهند و از آن استفاده ابزاری کنند زیرا جمهوری اسلامی هیچگاه حرف زور را نمی پذیرد و این موضوع با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، مشهود است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و کره جنوبی سالیان متمادی با یکدیگر روابط خوبی در عرصه های اقتصادی، سیاسی و غیره داشته اند، خاطرنشان کرد: بنابراین مقامات سئول نباید از سیاست های ضدایرانی کاخ سفید پیروی کنند و در این راستا برای بهبود روابط میان تهران و سئول تلاش مضاعف داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360756
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار