خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 14:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم از سوی وزارت کشور صادر شد

وزیر کشور در نشست با اصحاب رسانه گفت: الکترونیکی کردن انتخابات یکی از دستاوردهای انتخابات محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد وحیدی وزیر کشور بعدازظهر امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن پرداختن به نتایج انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات دوره دوازدهم به لطف خدا و با اعلام نتایج، کار نیمه تمام به پایان رسید و ۲۹۰ نفر از منتخبان ملت راهی مجلس خواهند شد.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخاب های مکرر برای انتخاب نمایندگان ملت و تحکیم مردم سالاری نقطه روشنی برای کشور محسوب می‌شودما انتخاباتی را با حماسی آفرینی مردم در اوج صلابت، دقت و امنیت کامل و همچنین رقابت برگزار کردیم؛ این مهم به رغم خواست دشمنان رقم خورد.

وی ادامه داد: تمهیدات زیادی را برای مسائل امنیتی (فیزیکی و سایبری) دیده بودند اما نقش برآب شد و امانت داری خوبی صورت گرفت.

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق های رای به رغم دروغ پراکنی های دشمنان، دارای ارزش است. لذا باید از مردم تشکر کنم که با حضور خود برگ زرینی بر افتخارات جمهوری اسلامی اضافه کردند.

وحیدی گفت: همچنین از رهبر انقلاب که با تبیین چهار مولفه راه را برای همه دستگاه روشن کردند تشکر می‌کنم ؛ در این میان از همه دستگاه ها و نهادهای انتظامی خصوصاً فراجا، استانداران، بخشداری‌ها و غیره قدردانی می‌کنم.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین از همه فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که نقش آفرینی کردند قدردانی می‌کنم. بدون شک برگزاری انتخابات حاصل کار جمعی بود لذا می‌توان ادعا کرد در کمال سلامت کار به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: باید یادآور شد قانون جدید مصوب مجلس باید اجرایی می‌شد؛ نکات جدیدی شامل این قانون بود اما به خوبی اجرایی شد و خوشبختانه باید اذعان کرد نکات خوبی در قانون دیده شده بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: با صدور اولین حکم، کار از اردیبهشت سال گذشته شروع شده بود و می‌توان اذعان کرد پس از یکسال کار به اتمام رسیدالکترونیکی کردن انتخابات یکی از دستاوردهای انتخابات محسوب میشود؛ در این دور در هشت استان اقدام شد و در کمترین زمان نتایج اعلام شد.

وزیر کشور بیان کرد: در دوران جدیدی پس از انتخابات قرار دارد لذا امیداورم شاهد مجلس قوی باشیم تا وحدت قوا نیز افرایش یابد. انسجام، همبستگی و وفاق پشتوانه همه عزیزان است که انشاالله در آینده مسیر حاصل خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: برابر قانون اعتبارنامه از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل هفت خردادماه، به منتخبان تقدیم خواهد شد.

وحیدی همچنین گفت: به رغم گمانه زنی که آمارهای پایینی را ذکر می‌کردند، اما شاهد آمار خوب و نسبتاً قبولی بودیم.

وزیر کشور بیان کرد: از همه رسانه ها در تمامی مراحل برگزاری انتخابات قدردانی می‌کنم زیرا نقش برجسته ای داشتند.

وی ادامه داد: آنچه در انتخابات های مرحله دوم معمول است، همواره میزان مشارکت پایین تر بوده اما در این دوره میزان مشارکت در مرحله دوم از مرحله دوم انتخابات گذشته حدود ۶ الی ۷ درصد بیشتر بوده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378237
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار