خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 07:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
/همایش بین‌المللی "انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین المللی"/

اسماعیلی: انقلاب اسلامی ایران در آستانه تمدن سازی/ مبارزه رژیم صهیونیستی آرمان امام راحل بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در آستانه تمدن سازی است، گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که هر تغییری در جامعه مبتنی بر حضور مردم شکل می‌گیرد لذا می‌توان اذعان کرد این انقلاب مردمی ترین انقلاب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بین‌المللی "انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین المللی" که شامگاه سه شنبه (۱۷ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در آستانه رسیدن به حوزه تمدن سازی اسلامی قرار دارد.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از روز نخست آرمان خود را به تصحیح وضعیت داخلی کشور محدود نکرد، گفت: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی به سه آرمان رهایی از استبداد داخلی، مبارزه با استعمار خارجی و نهایتاً به مبارزه با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید داشته است.



وی ضمن بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب در مسیر تحقق آرمان های یاد شده محکم ایستاد و آنها را به جامعه بشری ارائه کرد، ادامه داد: در واقع ایشان اعتقاد داشتند هر تغییری در جامعه مبتنی بر حضور مردم شکل می‌گیرد لذا می‌توان اذعان کرد جنس این انقلاب برگرفته از راه انبیاء الهی بوده و مردمی ترین انقلاب محسوب می‌شود.



عضو کابینه دولت سیزدهم در این راستا، تصریح کرد: امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بر توان و حضور مردمی تکیه داشت؛ لذا باید یادآور شد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پیمان کمپ دیوید منعقد شده بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد شکست این پیمان بودیم.



اسماعیلی با بیان اینکه امروزه رژیم غاصب صهیونیستی‌ با شکست همه جانبه روبرو شده است، گفت: دستاوردهای مقاومت موجب شده معجزه رخ دهد؛ در واقع ماهیت مقاومت موجب شده چندین هزار کودک در غزه شهید شوند اما والدین آنها در مقابل رسانه ها حاضر می‌شوند و خیلی رسا عنوان می‌کنند خداوند کافیست.



وی اظهار کرد: شعارهای انقلاب اسلامی ایران امروزه در غزه در حال تحقق هستند؛ ما به نصرت و امداد الهی اعتقاد داریم از این رو ثمرات این تقوا و ایستادگی را می‌توان در سرزمین های اشغالی مشاهده کرد.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به زودی نماز وحدت مسلمانان را به امامت ولی فقیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در قدس اقامه خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375846
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار