خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 16:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحی:

استقرار تیپ عراقی برای تأمین امنیت مرزهای خود بخشی از تفاهم‌نامه امنیتی میان دو کشور بود

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس تأمین امنیت مرز ایران و عراق از سمت این کشور را از وظایف دولت عراق دانست و گفت: طرف عراقی باید بتواند مرزهای خود را کنترل کند تا جمهوری اسلامی ناچار به ورود به این قضیه نشود که قطعا باعث ایجاد تنش‌های مرزی خواهد شد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استقرار 6 هزار نیروی عراقی در مرزهای ایران و ترکیه جهت تأمین امنیت این مرزها، گفت: اگر تأمین امنیت از سوی همسایگان انجام نشود، کشور ما خودش وارد عمل خواهد شد که قطعا این موضوع سبب ایجاد تنش های مرزی نیز می شود.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته همکاری های گسترده ای برای تأمین امنیت عراق داشته و شهدای زیادی در این راه داده ایم، یادآور شد: در حال حاضر به زمانی رسیده ایم که دولت عراق به ثبات رسیده و ارتشی دارد که باید بتواند مرزهای خود را کنترل کند.



وی در ادامه با ابراز تأسف از تبدیل مرز اقلیم کردستان به سمت ایران به مسیری برای ورود سلاح و تردد عناصر ضد انقلاب، اظهار داشت: طبق تفاهمنامه های اخیر با دولت عراق، باید تیپی در مرز ایران و تیپی در مرز ترکیه جهت تأمین امنیت مرزی مستقر می شدند که این اقدام صورت گرفته است.



فلاحی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر عراقی ها مرز خود را کنترل کنند، هزینه های ما نیز در تأمین امنیت کمتر خواهد شد و این یک امر دو طرفه است، ابراز داشت: مرزهای کشور ما و عراق طولانی است و برای تأمین امنیت نیازمند همکاری و مشارکت دو طرف است چرا که نباید هیچ نقطه مرزی خالی از نظارت باقی بماند.



رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در پایان در پایان با بیان اینکه باید توجه کرد تأمین امنیت مرز یک اقدام داوطلبانه از سوی عراق نبوده بلکه بخشی از وظایف آنها است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تأمین امنیت مرزهای عراق از سوی نیروهای عراقی تداوم پیدا کرده و دیگر نیاز به ورود ایران به این موضوع نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 355399
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار