خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

استقرار 6 هزار نیروی عراقی در مرزهای ایران باید مانع ترددهای غیرقانونی عناصر ضدانقلاب شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگرچه 6 هزار نیروی عراقی جهت تأمین امنیت در مرزهای ایران و ترکیه مستقر شده‌اند اما باید این استقرار منجر به عدم تردد عناصر کومله، دموکرات و سایر احزاب وابسته و قاچاق سلاح به داخل شود.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استقرار 6 هزار نیروی عراقی در مرزهای ایران و ترکیه جهت تأمین امنیت این مناطق، گفت: تعاملات مرزی ایران با کشورهای همسایه باید در نهایت منتهی به ایجاد امنیت و ثبات برای طرفین شود.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا جمهوری اسلامی محصول اقدامات کشورهای همسایه را در عدم ورود جریان ها و گروه های وابسته، مطرود و ضدانقلاب به ایران در این حوزه ارزیابی می کند، اظهار داشت: چنانچه استقرار نیروی 6 هزار نفره منتهی به این شود که تردد عناصر ضدانقلاب به کشورمان صورت نگیرد به این معنا که خواسته جمهوری اسلامی ایران محقق شود، طبیعتا ما نیز همکاری بیشتری در این خصوص با همسایگان خواهیم داشت.



وی افزود: در غیر این صورت اگر شاهد ترددهای غیرقانونی عناصر کومله، دموکرات و احزاب وابسته باشیم، این حق را برای خود قائلیم که این عناصر را هر کجا باشند مورد هدف قرار داده و به هر شکل ممکن از مرزها و امنیت مردم کشورمان حمایت کنیم.



عزیزی ادامه داد: با این حال از رویکرد دولت های همسایه در تلاش برای تأمین امنیت استقبال می کنیم و این آمادگی را داشته و داریم که برای تعاملات بیشتر همکاری کنیم اما خروجی این اقدامات مهم و تعیین کننده است.



وی در ادامه با یادآوری مشاهدات گذشته مبنی بر رها شدگی مرزها از سوی کشورهای همسایه، عنوان کرد: این موضوع باعث شده بود عناصر گروهک های منحله دموکرات و کومله به کشور آمده و متأسفانه انتقال سلاح از مرزهای شمالغرب کشور به صورت گسترده صورت گیرد که این رفت و آمدها در امنیت داخلی ما تأثیرگذار بوده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات جدی و بازدارنده جهت تأمین امنیت مرزهای کشورمان، خاطرنشان کرد: توقف عملیات های بازدارنده ما تا زمانی خواهد بود که شاهد عدم تردد عناصر ضدانقلاب از کشورهای همسایه باشیم ضمن اینکه از وظایف قانونی همسایگان، تأمین امنیت کشورهای مجاور خود است./



پایان پیام

  • کد خبر : 355397
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار