خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/20 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری سفر هیات دیپلماتیک به سوریه و ترکیه تشریح کرد :

استقبال مقامات پارلمانی از پیام دکتر قالیباف برای توسعه مناسبات راهبردی مجالس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر دیپلماتیک به سوریه و ترکیه گفت: در این سفر توافق شد ایران و ترکیه به منظور توسعه روابط کمیته مشترکی تشکیل دهند همچنین مقامات پارلمانی از پیشنهاد دکتر قالیباف برای توسعه روابط استقبال کردند.

شهریار حیدری که به همراه هیئت دیپلماتیک کشورمان به سوریه و ترکیه سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، و در تشریح جرئیات این سفر اظهار داشت: مقامات ترکیه و سوریه از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی در جریان زلزله بزرگ ماه گذشته قدردانی کردند و هیات ایرانی نیز بازدیدی از آخرین وضعیت منطق زلزله در ترکیه و سوریه داشت.



وی افزود: در ترکیه موضوعات مهمی از جمله نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه محور گفت و گو های طرف ایرانی با مقامات ترک بود، همچنین تجارت دوجانبه و استفاده از ظرفیت مرزها از  موضوعات دیگری  بود که در نشست های مختلف با مقامات ترکیه به آنها پرداخته شد.



وی با اشاره به توافق ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته مشترکی برای ارتقاء سطح روابط اقتصادی گفت: برای نشست های بعدی در سطوح مختلف توافقات خوبی شد تا بتوانیم شاهد رشد مراودات دو کشور در زمینه های اقتصادی و فنی باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نگرانی دولت سوریه از حضور نیروهای ترکیه در بخشی از خاک سوریه نیز گفت: وزیر خارجه نگرانی سوریه در این زمینه را به مقامات ترک منتقل کرد و امیدواریم در نشست آتی با محوریت مسائل سوریه این موضوع حل و فصل شود البته مقامات ترکیه اعلام کردند برنامه ای برای حضور دائم در خاک سوریه ندارند و قول دادند با فراهم شدن شرایط خاک سوریه را ترک کنند. 



وی در پایان خاطر نشان کرد: در حاشیه این سفر گفت و گو هایی با مقامات پارلمانی سوریه و ترکیه انجام شد و پیام رئیس مجلس شورای اسلامی برای گسترش تعاملات راهبردی پارلمان ها را نیز ابلاغ کردیم که مورد استقبال طرف های خارجی قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 358650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار