خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 11:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی با اشاره به برگزاری مجمع پارلمانی گروه بریکس:

استفاده از توانمندی همه کشورها و نه صرفا غرب محور سیاست خارجی ایران اسلامی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست خارجی ایران به سمت بهره مندی از ظرفیت همه کشورها در حال حرکت است.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: جمهوری اسلامی در عرصه تعاملات خارجی با رعایت سه اصل حفظ عزت، مصلحت و حکمت فعال بوده و مجلس یازدهم نیز در این راستا تلاش های خوبی انجام داده است.



دنیا در حال عبور از جهان تک قطبی



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همگان می دانند سال های گذشته برای ملت ایران سخت بود زیرا فشارهای ظالمانه غربی ها وجود داشت اما امروزه خود غربی ها اذعان و اعتراف دارند که سیاست های تحریمی و فشارهای اقتصادی آنها بی اثر شده و دیگر کارایی ندارد.



وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان الگویی برای کشورهای مستقل و آزادی خواه تبدیل شده است، ادامه داد: در واقع دنیا امروزه در حال عبور از جهان تک قطبی است لذا پیوستن به مجامع بین المللی و گروه های چندجانبه دارای اهمیت دوچندان شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سیاست خارجی ایران به سمت بهره مندی از ظرفیت همه کشورهای توسعه یافته است، افزود: در واقع بسیاری از کشورها دارای ظرفیت های خوب اقتصادی، سیاسی، تجاری و غیره هستند و نباید ارتباطات کشورمان را صرفا به غرب یا اروپایی ها ختم کنیم؛ بر این اساس بریکس ظرفیت و فرصت خوبی در این راستا محسوب می شود.



غربی‌ها از پیوستن ایران به گروه‌ها و مجامع بین المللی هراس دارند



رشیدی گفت: خوشبختانه مجلس یازدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی پارلمانی فعال بوده و حضور دکتر قالیباف در این اجلاس مهم بین المللی نیز بیانگر همین اصل است.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها از پیوستن ایران به گروه ها و مجامع بین المللی هراس دارند، تصریح کرد: ظرفیت خوب پارلمانی ایران در کنار دیگر ظرفیت های نظام اسلامی دست به دست هم داده اند تا تحریم های غرب و دسیسه های سیاسی و اقتصادی آنها را خنثی کنند؛ بر این اساس به کمک دیپلماسی پارلمانی دنبال همراه کردن دیگر کشورها هستیم تا شرایط تقابل و رویارویی با دسیسه شوم غربی ها برای استعماگری فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368893
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار