خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

استرداد دارایی‌های بلوکه شده نتیجه بکارگیری سیاست خارجی قوی و دیپلماسی پارلمانی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسدودسازی دارایی های ایران می تواند تجربه ای برای دیگر کشورها باشد تا بساط یکجانبه گرایی را برچینند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با موضوع رفع انسداد از دارایی‌های مالی ایران، گفت: متاسفانه مسئله بازگشت دارایی های بلوکه شده ایران بیش از یک دهه مطرح بوده و از راه های مختلف پیگیری شده است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایالات متحده طی این سالها سعی کرده با اعمال فشار به کشورهای مختلف و مسدود کردن دسترسی های تهران به دارایی هایش، به اقتصاد کشورمان آسیب بزند.



وی با اشاره به اینکه ایران برای تهیه دارو و دیگر نیازهایش دسترسی به اموال و منابع نداشت که بیانگر غیر بشری بودن این سیاست است، ادامه داد: این مهم در حالیست که مقامات کاخ سفید مدام از دسترسی ایران به این منابع برای خرید اقلام حقوق بشری مانند دارو دم می زدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسدودسازی دارایی های ایران می تواند تجربه ای برای دیگر کشورها باشد تا بساط یکجانبه گرایی را برچینند، افزود: در واقع واشنگتن تصور می کند همچنان قدرت برتر است در حالی که پیمان های چندجانبه منطقه ای و جهانی مانند شانگهای و بریکس می توانند خط بطلانی بر این تصور بکشند و زمینه خنثی سازی دسیسه مذکور آمریکایی را فراهم کنند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه غربی ها تلاش های زیادی کردند که موضوع دارایی های مسدود شده را به مسائل مختلفی گره بزنند اما نهایتا با شکست مواجه شدند، خاطرنشان کرد: استرداد دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نشان دهنده پیگیری های چندجانبه دستگاه دیپلماسی و همچنین دیپلماسی پارلمانی در قالب گروه های دوستی-پارلمانی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367943
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار