خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 18:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

ازسرگیری روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران خنثی‌کننده اهداف شوم غربی‌ها می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد ازسرگیری روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران طی ماه های اخیر نشانه خوبی برای بازگشت ثبات به منطقه است زیرا این موضوع موجب عدم تحقق اهداف شوم و سیاست های تنش آفرین کشورهای غربی می شود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیام های ازسرگیری و افزایش سطح روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی طی ماه های اخیر، گفت: ایران امروزه به بازیگر مهم در معادلات منطقه ای و جهانی تبدیل شده و بر این اساس کشورهای منطقه و حتی قدرت های فرامنطقه ای نیز متوجه این امر شده اند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتدار و توانمندی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و غیره موجب می شود کشورمان  وزنه خوبی برای ایجاد تعادل در موازنه قدرت منطقه ای باشد، اظهار کرد: به عبارتی امروزه مشاهده می شود علی رغم وجود بیگانگان در منطقه، نقش جمهوری اسلامی برای برقراری امنیت مشهود است.



وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورها به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن از سیاست های صهیونیستی-آمریکایی دچار سوءتفاهم در مواجه با برخی مسائل شدند اما با گذشت زمان دوستی و همسایه محوری ایران به همه آنها ثابت شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که شرکای فرامنطقه ای‌شان مانند ترامپ آنان را گاو شیرده خطاب کرد که بیانگر استفاده ابزاری از این کشورها و صرفا برای استفاده از دلارهای نفتی آنان است.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ازسرگیری و افزایش سطح روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی طی ماه های اخیر نشانه خوبی برای بازگشت ثبات به منطقه است زیرا این موضوع موجب عدم تحقق اهداف شوم و سیاست های تنش آفرین کشورهای غربی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 357448
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار