خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/23 - 12:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در دیدار با قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

از ضرورت تدوین پیوست فرهنگی عدالت‌خواهی تا شبکه‌سازی میان اصحاب هنر ایرانی و بین‌المللی

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین گفت: تدوین پیوست فرهنگی عدالت‌خواهی برای اجرای برنامه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن ماه) با سیدمحمد هاشمی قائم‌ مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



ابطحی در این دیدار بر ضرورت پرداختن و تقویت مباحث گفتمانی تاکید کرد و گفت: این مولفه باید از سوی دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین و با تکیه بر حیطه وظایف و اختیارات تعیین شده، مشخص شود‌.



وی در این راستا، اظهار کرد: تقویت گفتمان عدالت خواهی در داخل و خارج کشور یکی از محورهایی است که باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.



ابطحی ضمن اشاره به اهمیت شبکه سازی میان هنرمندان داخلی و خارجی، تصریح کرد: بدون شک این مولفه باید در افق آینده حوزه فعالیت های دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین تبیین شود‌.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس ادامه داد: توسعه بحث های عدالت محور از دیگر موضوعاتی است که امروزه خلأ آن بیش از پیش حس می‌شود از این رو وزارتخانه باید به آن توجه لازم را داشته باشد.



ابطحی شبکه سازی انواع اصحاب فرهنگ و هنر ایران با اصحاب و فرهنگ عدالت خواه جهانی را امری ضروری دانست و افزود: این مهم در حالیست که باید به حوزه آموزش نیز به طور حدی وارد شد و در خصوص تحولات جهانی به اصحاب هنر و فرهنگ آموزش های لازم را ارائه کرد.



دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین بیان کرد: بهره‌برداری از همه ظرفیت ها و اقدامات وزارت فرهنگ مانند نمایشگاه ها و غیره به منظور پرداختن به مطالب برون مرزی نیز از دیگر مسائلی محسوب می‌شود که باید برای آن برنامه ریزی کرد.



وی در این راستا، گفت:در واقع توجه به این موضوع به تحقق گفتمان جهانی که مدنظر قرار دارد، کمک می‌کند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در ادامه نشست با قائم‌ مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: پیش بینی پیوست عدالت خواهی و فلسطین برای برنامه‌های زیرمجموعه ها و معاونت های وزارتخانه نیز دارای اهمیت است که باید از سوی جایگاه دستیار ویژه وزیر فرهنگ در امور فلسطین تعیین شود.



ابطحی تنظیم جدول و برنامه سالیانه خصوصاً برای سال آینده با محوریت ماموریت های محوله در خصوص پرداختن به موضوع مقاومت و فلسطین را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید به سمت انسجام بخشی میان گفتمان سازها و عدالت خواهان خارجی با مرکزیت و محوریت وزارت ارشاد حرکت کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 375935
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار