خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/25 - 18:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به بیانیه ضدایرانی انگلیس و فرانسه؛

اروپایی‌ها دست از اجرای سناریوهای تکراری بردارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صدور بیانیه ضد ایرانی انگلیس و فرانسه نسبت به عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سناریویی تکراری است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با بیانیه ضد ایرانی انگلیس و فرانسه نسبت به عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: سناریوی اروپایی ها در مقابل تهران تکراری است زیرا آنها هرگاه مشاهده کردند کشورمان در موضع قدرت قرار دارد اقدام به چنین رفتارهایی کرده اند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها به خوبی می دانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهاد تخصصی غیر سیاسی است اما به دلیل اقدامات این کشورها به نهاد کاملا سیاسی تبدیل شده و از آن به عنوان ابزار و اهرم فشار استفاده می کنند.



وی ادامه داد: در این میان اروپایی ها خودشان نیز وارد عمل شده و برای اثرگذاری بر افکار عمومی دست به صدور بیانیه زده و ادعای دروغین مطرح می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه غرب درصدد ایجاد تنش علیه ایران در عرصه بین المللی است، افزود: این مهم در حالیست که هیچ انحرافی در مسیر فعالیت هسته ای ایران وجود ندارد و بارها میزبان بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده ایم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت امور خرجه کشورمان باید به طور جدی پاسخ چنین اقداماتی را بدهد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید موضع جدی نسبت به چنین اقدامات غربی ها داشته باشند زیرا عدم واکنش آنها انفعالی بوده و حوزه تخصصی این نهاد بین المللی را زیرسوال می برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352262
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار